|
|
|
|---|---|
| vad kan felet vara? jag har just haft bort toppen och grejat, kan ju inte säga att ventilerna är 100% täta, men dom borde vara det! så jag kan inte utesluta det heller! men det jag funderade på var om jag i min förvirring av kablar och annat roligt har fått kamremmen fel? finns det bara märkningen på fördelaren att gå efter eller finns det nått annat bra att gå efter? villken märkning ska jag gå efter på vevaxeln? finns två om jag inte missminner mej! tacksam för bra, snabba svar! | |
| Har du täningen för låg kan du få glödande grenrör,känns bilen orkeslös? | |
| Tätt i avgassystemet kanske? En tät katt kan orsaka sånt här, men din bil ser ju ut att vara en 86:a... har inte hört om detta fenomen med en vanlig tät dämpare, men antar att det är fullt möjligt! | |
| Troligtvis kammen som inte sitter rätt med låg tändning som följd. Kamdrevet ska stå mot markeringen som sitter halv två ! Alltså mot termostathuset... | |
| sak ut snart och kolla lite på allt! stört orkeslös! när man kliver iväg på 1:an så är den stendö, varvar och allt! går rent, men helt jätte seg, låter som man ligger på motorvägen och plågar 3:an ungefär! hehe, bara vrålar! | |
|
Ja som redan har sagts, typiskt för sen tändning eller mager bränsleblandning som också ger sen tändning och röda grenrör. Nisse |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.