|
|
|
|---|---|
|
undrar hur mycket en 735i 88 dra i stadskörning, blandad, landsväg? hur många hästar har dom? | |
|
Hej & välkommen! Kolla in modellguiden, där får du siffror på en nybil. Nu är skeppen närmare 20 år och det blir lite si och så eftersom det skiftar i underhåll på motor, låda och bussningar. Jag har inte gjort några mätningar än, köpte 7:an i somras och tankade fullt sen har den varit parkerad. Jag har en 87:a med 208hk. |
|
| min ligger på 1,43 enl färddatorn, nästan bara kortkörningar. | |
|
min 735 iA -88 drar 1,45 i stad och långkörning ca 0,9 enligt datan ulf735iA |
|
| tack för svaren boken stämmer ju inte alltid brukar ju vara lite mera. | |
|
Landsvägskörning med lite "moms" brukar rendera i förbrukning på strax under litern på våran 735iA-88(har mätt upp den och fick 0,99l/mil :) med full packning + 5 pers..sommartid) Normalförbrukningen enligt färddatorn ligger nu i runda slängar på mellan 1,25-1,29l/mil...Dvs våran blandade körning med låt säga 30% stad+resten landsväg ca..Sambon kör den mest hela tiden :) 211hk och 305nm som mest. Mvh Janne. |
|
| Vad kan det vara för fel på min? Håller jag 95 km/h, inga omkörningar osv så hamnar jag ändå inte under 1.2 l/milen. Kör jag lite aktivt på landsväg så snackar vi 1.5 l/milen.. Lite jobbigt faktiskt, blir dyrt ju :). | |
|
CKamondi: Hur pass nyservad bil har du? Nya stift och luftfilter kan lätt bli ett par deciliter. Annars kan det vara idé att kontrollera att du inta har någon broms som ligger på, kan ibland vara svårt att känna i en bil med såpass mycket vrid om det bara är lite. /Kristian |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.