AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.622

Dunlop vs Michelin

at
313
atmos
320 e46 m clubsport... X4 20d m sport...
va tycker ni,ska man använda dunlops däck eller michelin??
vilka håller bäst osv,däcket i fråga är 225/45
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Enligt min mening är PS2 outstanding på torrt väglag.

Jag har förstått av andra trådar att det är många som är nöjda med sina Dunlop. Jag har bara haft Dunlop en gång, men var varken nöjd med grepp eller balansen i däcken. Dessutom slets de ovanligt snabbt, speciellt med tanke på att jag är en småfisare som mest kuskar omkring på motorvägar... och dessutom i (nästan) laglig fart!!!

Svaret på frågan är... Pirelli PZero!

Vil du ha ett bra däck som funkar till det mesta men saknar det där "lilla extra" så är Continental SuperContact2 ett utmärkt däck.

----
BMW CS #6212
I väntan på min nya ögonsten - E61 530iaM Platinagrå
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
michelin funkar bäst o tystast,dessutom alldrig haft problem med orundhet på däcken heller,nöjd o belåten med michelin...
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Michelin utan snack. Pirelli Pzero Rosso slits snabbare än vad du hinner säga slitage.

Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk
Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Jag har Pirelli Pzero Rosso 225/45 R17 på min Saab 9-5 2.3t och däcken slits ju hur fort som helst. Dom håller max 3000 mil så det blir två nya däck per säsong.
Japp, både Dunlop sport och Pirelli Rosso slits som sandpapper! Håller ca 2000 mil på 330n. Pilot Sport är helt klart att rekommendera!

No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Hur sjutton får ni däcken att hålla 2000 mil eller mer? Kör ni tills korden är framme?
japp! vävmattan ska fram;)

La
799
Lasse Kong
E-36 Touring 97
Ja men det är grymmt mycke bättre grepp i ett däck som slits fort alltså mjukare gummiblandning .

Man får se till vad man ska ha dom till rejsa eller finåka .

PS det gäller dom lite dyrare märkena som finns alltså inte typ Barum osv dom håller 400-500 mil och är helt odugliga i grepp osv

Henrik Larsson
M som i Motor
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Jag kör fortfarande på originalframdäcken (Continental Sport Contact) .... Men jag ska byta nu i vår =P 13.000 mil har bilen gått...
Lasse: Så är inte alltid fallet. Pilot sport har minst lika bra grepp som Dunlop, men håller betydligt mycket längre. Detta är vad jag upplever iaf.

be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Jag tänkte samma som Nockenwelle jag blir nöjd med däck som håller 2000 mil det har inte hänt än, men jag kommer bli när det går och köra så långt med dem!
Mina Bridgestone verkar hålla bäst än så länge Re050 tror jag dem heter och jag har sett dem standard på många bilar tex z4 honda s2000 m.m så dem borde passa även din bil atmos!!

Mpower
Jag kör på Michelin Energy. Bilen har gått 9 400 mil varav ca 7 000 mil på sommardäcken. Nu är de utslitna och ska bytas. (Till Michelin. Köper aldrig något annat.)
Jag beställde beställt 2 Goodyear Eagle F1 255/35/18 i går. Någon som har erfarenhet av dom? Fick den för 1990/st med montering:)

No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Jag körde på Goodyear F1 på min förra bil och var mycket nöjd. Men inte fick jag ut 2000 mil ur dem. De nuvarande däcken (Bridgestone Re050 tror jag) som satt på bilen då den levererades i april förra året kommer i bästa fall att hålla en bit in på hösten. Frågan är om jag klarar mig tills det är dags för vinterdäcken.
at
313
atmos
320 e46 m clubsport... X4 20d m sport...
har bestämt att det blir michelin,har alltid kört på dem så egentligen varför byta..
atmos: Det gör du rätt i!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.