|
|
|
|---|---|
| hade tänkt dra på en avfettning på min bil..men räcker det sen att skölja me vatten eller behövs det schampoo också?? | |
| när du avfetta rbilen så öppnar du porerna o lacken .. ett vaxshampo är rekmenderat att andvända o tvätta bilen med .. efter avfettning .. | |
|
Atmos: Jag gör som så att jag lägger på avfettningsmedel (Statoils Prickbort eller ngt liknande) Efter 5 - 10 min så sprutar jag bort avfettning och smuts med högtryck. Min erfarenhet är att man efter avspolingen alltid behöver gnugga med en tvättsvamp(med shampo) på lacken för att få bort all smuts. Använder en slang med vanligt vattentryck (varmt vatten) som jag dränker karossen med samtidigt som jag svampar. Efter att jag sköljt av bilen så lägger jag på en hinna med ex Turtle sprayvax. Efter 10 minuter så kör jag igång med sämsskinn för att få en torr kaross. Resultatet blir ALLTID u.a. Turtle vaxet gör att lacken skiner. Lycka till! OBS var alltid noga med att spola ordentligt under skärmkanterna. Det skall vara så rent under skärmarna att du med ett finger skall kunna dra under skärmen utan att det skall finnas någon smuts kvar. Det är MITT riktmärke, så varför inte ditt. |
|
|
Bra läsning i ämnet: Länk Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
|
Personligen tycker jag att dagens miljöanpassade avfettningsmedel funkar dåligt. Jag brukar köpa tjärborttagningsmedel, som finns på dom flesta bensinstationer, det funkar mycket bättre, och tar verkligen bort skiten. Det måste ju också vara nåt slags avfettningsmedel, fast bättre. BMW CS #5206 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.