|
|
|
|---|---|
|
hej hej, ja glömde kontrollera det innan jag beställde,,, har beställt 225\35 18" framdäck och jag har 255\35 18" monterade i bak,, kommer det påverka rullomkretsen för jag kommer ihåg när jag hade 17 tummare och köppte nya framdäck,, så när jag drog på (kickdown) så började antispinn lampan blinka, och motorn ströps (som antipspinn gör) | |
|
kolla på diverse, där har du tabeller Länk |
|
|
Här är en räknare Länk Fyll i de nuvarande och godkända måtten i "Stock" och måten på dina nya, så får du framräknat hur mycket de avviker. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
Vantage |
Du kan räkna ut det själv antar jag.... För 235 / 35 - 18": Däckets höjd/sida : 235 * 0,35 = 82,25 mm Fälg Ø = 18 * 25,4 = 457,20 mm Fälg + Däck Ø = (82,25 * 2) + 457,20 = 621,70 Omkrets : PI * 621,70 = 1952,14 mm För 255 / 35 - 18" = 1996,10 mm För 205 / 60 - 16" = 2048,54 mm ( Standard ?? ) För 225 / 45 - 17" = 1991,70 mm Detta är givetvis inte exakta måtten då däcken sitter i fälgarna, men vid samma jämnförelse så stämmer detta. Vet inte vad avvikelsen får vara på rulldiametern, men det får du säkert svar på snart ;-))) Har för mej en siffra på 5% men det är säkert fel... Men skulle det vara detta så är min från ( Standard ?? ) isof detta... Min = 1946,12 Max = 2150,96 Vantage |
| det skiljer 6,6 , är det inom rimliga gränser? | |
|
Tror du räknar fel, skiljer 3,25% vad jag kan se...du kan kolla själv här Länk //Devva |
|
|
Tack Devva, hade ingen aning om hur man räknade =) , är 3,25% Godkänt ???? |
|
|
Vantage: varför räkna för hand när det finns flera räknare på nätet? Kenzoo: du måste framförallt jämföra med vad som är STANDARD!! Och mot standard får det diffa 5%. Om du har 205/60x16 som standard får du en diff på 5,77% på 225orna. Men du får ju en diff på 3,25 mellan fram och bak och det känns ju inte så bra. Kan påverka beteendet, kanske tom ev antispinn! __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Aj, tryckte iväg för tidigt. Skulle avsluta med att du borde ha 225/40x18 då får så gott som lika fram och bak och en diff mot standard på ca 2,5%. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
| fasen, däcken é beställda, på väg mot mig nu =) jag tänkte att jag tar 35 i profil så ja kan sänka bilen lite granna, utan att det ska behöva ta i innerskärmarna o dyl, | |
Vantage |
"VillaRosa" Nätet finns på många ställen , men inte överallt ;-)) Vantage |
|
Tack för alla svar grabbar, kanon, stänger tråden\ "typ =)" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.