AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.001

Elverkstad i Karlstad?

Jag har el-fel på min 525:a och undrar om nån vet en bra och hyffsat billig verkstad i Karlstad?
ca
282
carlsson535
328ic-97
528ia-97
Kolla med knutsson i skåre, ligger i samma byggnad som skåre bil, mycket bra/billigt ställe
P_
101
P_we
bmw 530i -89
vad är de för el fel?*nyfiken*
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Kan bara instämma, åk till Skåre. Tog dock ej kort sist jag var där, kan vara bra att veta på förhand.
Skulle han gå bet antar jag att nästa steg är Branzells på Örsholmen, som har några riktigt kluriga gubbar i verkstaden.
Tack för alla tips! Den står i Skåre nu och lagas (förhoppningsvis). Jag har haft en tråd på forumet innan om felet, men har gett upp hoppet om att laga den själv. 1:a säkringen ryker hela tiden, (den går till torkarna och mätarinstrumenten), har stått ute i fukten några månader så det är väl nån kortslutning nån stans, dålig på el bara...
Klar och besiktigad utan fel, som vanligt. BMW BORDE inte behöva besiktigas varje år...;) El-felet berodde på en eftermonterad bromsljusinstallation som sitter på hatthyllan. Den hade nån jöns dratt genom vänstra hjulhuset och skapat en kortslutning, det går alltså inte att klandra bilens ypperliga konstruktion för denna lilla fadäs! Tack för tipset med Knutsson, kanonställe!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.