|
|
|
|---|---|
|
Har hittat Goodridge stålomspunna bromsslangar på eBay. Inkl frakt blir det under 700:- vilket väl verkar vara ett schysst pris? Någon som har erfarenhet av Goodridge produkter elle motsvarande? | |
|
Inga fel alls på de jag prövat till e30, passform och längd var utan anmärkning. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 |
|
| Märkbar skillnad i bromskänslan? | |
|
Jag bytade hela bromssystemet samtidigt som slangarna så jag vet faktiskt inte hur stor skillnad just slangarna gör. Känslan i pedalen blev dock betydligt bättre, stummare och mer lättdoserad broms. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 |
|
|
Ställer mig tveksam till att känlsan i pedalen påverkas av enbart slangbyte (vet ju visserligen inte hur sunkiga dina är) Jag beställde också gdr slangar men när dessa blev över en månad försenade tröttnade jag. Svängde förbi mekonomen och köpte ett par "mallar" som jag bifogade till den lokale stålslangtillverkaren. Han minskade tiden från 1mån till tio minuter samt 400kr billigare. Vad blir det för klossar å vätska till vagnen? Länk /Thomas |
|
|
Vill byta bromsar men det blir för dyrt för tillfället och de gamla funkar rätt bra fortfarande. Men däremot tänkte jag blästra oken och då i samband med detta byta slangarna och vätskan. Är tacksam för tips på en schysst vätska. Gärna nåt man kan köpa i "vanliga" butiker som mekonomen, micro etc om dom har något dugligt. |
|
|
ATE Super Blue är vettig för gatbruk och prisvärd. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 |
|
| mycket bra kvallisått... | |
|
Hur mycket vätska behöver man köpa för att byta i hela systemet? Tömmer man lättast genom att lufta och bara pumpa tills man ser den nya oljan börjar komma fram? Kanske är det så att den mesta oljan rinner ut när man lossar bromsslangarna? |
|
|
Är det något speciellt man skall tänka på vid montering av dessa slangar? Enligt texten på baksidan av paketet står det att de inte får "vrida sig", men bultarna är ju "fasta" så att säga. Tänkte låta BMW göra detta i samband med oljeservice och samtidigt byta bromsvätska av högre kvalitè, det borde de väl fixa utan problem? Mvh Markuz |
|
|
markuz, du måste ha loss oken så vrider dom sig inte! /jani Mvh: Rabiat Körstil (Team FF Survival) |
|
| Hur mycket vätska behöver man köpa för att byta i hela systemet? | |
|
Det går ca en liter när man byter olja men köp två så slipper du fundera om det räcker och snåla inte på kvaliten. DOT 5.1 är väldigt användbar till gamla broms-system. Vet inte hur Finnen318is tänker men enklast är väl att skruva fast slangen i oket ,sedan i karossen för att slippa vridningar . /Mats |
|
| ATE Super Blue kostar 240:- / liter på Mekonomen. | |
|
Det kostar att vara med ,,, men snåla inte på säkerheten , det är nog det dummaste du gör här i detta liv. /Mats |
|
|
Utvärdering av slangarna: Märks ingen som helst skillnad vid vanligt gatåkande. Kanske på bana, va vet jag, kör aldrig på bana. De va fina och passformen va bra. Aningens ´"felvridna" i kontakten kanske, hade velat ha slangen lite rakare istället för att den "orma" sig. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.