|
|
|
|---|---|
|
Läste denna artikel idag. Vad säger ni om det? Och vad menas med recirkulerat vatten? Man återanvänder väl inte vatten i tvättar? På vilka ställen i så fall förekommer sånt? Länk | |
|
Ännu ett skäl att avstå från maskintvätt...! Jag kör aldrig mina bilar i dessa tvättar. Tvättar alltid för hand. Min bil Länk |
|
|
Det är väl vanligast att man återanvänder vattnet vad jag har hört. För att inte släppa ut så mycket avfettning m.m... /chni |
|
| Jag kan tänka mig att det är vanligt. T.ex. gör SL så eftersom de tvättar bussar dagligen och det skulle gå åt så mycket avfettning och andra rengöringsmedel annars. | |
|
Automattvättarna återanvänder vattnet, gör det själv-hallarna har däremot vanligt dricksvatten. Man ska sikta på att vara bra! |
|
| Hur är det med tvättbåsen som JET har då? Där man högtrycksspolar själv och tvättar med vridhjulet för olika program? | |
|
LAVO återanvänder renat vatten ... MVH, Danjel (fd. Dandelue) Min bil: Länk |
|
|
Man ska tydligen inte tvätta den alls om man läser den här artikeln från samma intervju: Länk |
|
|
Nån som vill köpa mina lätt begagnade bilvårdsprodukter? ;) Mvh Mikael |
|
|
Nej för en smutsig och saltindränkt bil rostar ju inte eller så... varför skulle man vilja tvätta bort saltet som är så bra för lacken. |
|
|
Tvätta gör man med rent vatten. Att spruta in saltvatten med högtryck i alla balkar och skrymslen känns inte speciellt bra. Har sommarjobbat i en biltvätt och det luktar inte tårta när man startar underspolningen om maskinen inte varit i gång på ett tag... |
|
|
Danjel: Alla automattvättar använder just återanvänt RENAT vatten, problemet är att saltet inte försvinner i den reningsprocessen :( Själv skulle jag aldrig få för mig att tvätta i en automattvätt. Det är dyrt, det blir inte rent om man kör borstfritt, kör man med borstar riskerar man repor. Man ska sikta på att vara bra! |
|
| Underspolningen är renat vatten..karosstvätten är färskvatten | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.