|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har funderat lite på om en 330 cab drar en "vanlig" 330? Eftersom cabben inte har något tak så borde ju den vara mkt lättare. Någon som vet vad en 330 cabbe väger samt en 330ci? Mvh Waalter | |
|
Det är väl tvärtom...cabben väger mer för den är "förstärkt" för vridstyvhetens skull... / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
| Minns exakt men cabben är betydligt tyngre, kanske 100-200 kg. | |
| Jaha. Där ser man trodde att cabben skulle vara lättare. Men då är alltså 330ci lite snabbare än cabben, eller? | |
|
Svar Ja. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| cabben väger 1660kg 0-100 på6.9 toppfart 247 alla siffror gäller manuell låda kanske nån med coupe eller sedan också kan tillföra lite data | |
| E46 330Ci väger enligt BMW 1505 kg har jag för mig och gör 0-100 km/h på 6,5, samt har elektroniskt begränsad toppfart på 250 km/h. | |
|
Fasen vad surt att behöva bli omkörd av en broder med tak när man cruisar i 247 blås. Tänkte inte på det när jag valde kärra. Carl |
|
|
Carl 124: hahah ja riktigt surt. Har du gjort något spec med din cabbe. Typ chippat eller sänkt bilen? Vad har du haft för grejer isåfall? Tack för alla svaren. Detta forumet är riktigt gött =) |
|
|
Jag har för mig att min 330ci vägde 1560...men det kan väl variera, för, om jag har förstått det rätt, så vägs den vid registreringsbesiktningen/importen, och då kan det slå lite beroende på utrustning mm... Waalter: räcker inte Z4ans motor till...? ;) / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
Ja, min 330 E46 vägde enligt registreringsbeviset 1580 kg, men den hade jag importerat själv och därmed hade den vägts av bilprovningen. BMWs viktangivelser lär nog gälla en helt naken bil, utan ett uns extrautrustning, men det gäller nog i så fall både coupén och cabben. |
|
| Ufo: hehe jo Z4 3.0 räcker helt klart till. Mkt rolig bil. =). Men börjar bli sugen på en 330 cabbe istället! | |
|
Lite ovanligt att gå från Z4 till 330...är det inte lite av ett "nerköp"...? ;) Det är ju likadana motorer...men du kanske vill ha större baksäte? / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
| Ufo: Jo det kanske det är. Men då får jag plats med 3 brudar istället för 1. ;) | |
|
Skulle aldrig få för mig att byta min 330 cab till en Z4. Tycker snarare att den vägen skulle vara ett nerköp! Samma motor, mindre bil, två säten? Dessutom inte lika snygg tycker jag. Carl: Det kan du bjuda på när du sen kör förbi broder coupe i stan nercabbat;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.