AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.503

köp av z3 coupe

Sida 2 av 2
modano
Länk
Jag har kört med 90cm bred packline på Z3C:n, går bra men är på gränsen, en bredare skulle inte ha fått plats.
Takräcket är samma som på 3-serien, bara smalare.

Jag har bilen påställd året runt, men kör inte vid "dåligt" väder. Jag måste kommentera att det är en RIKTIGT dålig bil vid halka (jag har testat på halkbana och det var en ... upplevelse).

/ Fredrik
Visa användare
798
ViccoA
Z3M-coupé -99
BMW E36 325 race/cup
Zredrik -> Tror att 2.8:an är enklare att bemästra vid halt väglag än M-modellen.
Min 2.8C är klockren på vintern, har inte upplevt några problem alls!
Antispinn och bra dubbdäck!
Varför har vi överhuvudtaget denna diskussion, är det någon som har kollat ut, vintern är över, nu kan vi prata prestanda istället... ;-)
Ev
120
Evotek
123d Coupé-09 (Pärlan)
2002-75 (I dvala)
V40 2,0T-99 (Bruksen)
Elise S1 111S-00 (banan)
Håller med föregående,har kört min Coupé nu i några dagar och den är lika rolig att köra än.
Har suttit lite i vinter och tittat på alternativ men det finns inte många alternativ utan att kosta på sig mer,är dock fortfarande sugen på en M-Coupé,börjar bli svårt att hitta fina M-bilar nu.

Visa användare
798
ViccoA
Z3M-coupé -99
BMW E36 325 race/cup
Evotek - Klart det finns många fina m-bilar. Särskilt M-coupéer. =) Tror att det kommer ut lite fler på marknaden snart också. De flesta säljer den här typen av bilar när det är vår.

/// Viktor
Ev
120
Evotek
123d Coupé-09 (Pärlan)
2002-75 (I dvala)
V40 2,0T-99 (Bruksen)
Elise S1 111S-00 (banan)
Om jag ska byta vill jag ha en original-bil med hyfsat låga mil,dessutom är de flesta jag sett svarta med bicolor-inredning vilket inte riktigt är min smak men vi får se om det dyker upp någon lämplig men blir nog tufft att hitta en med S54-motorn iaf.

Okej, jag vet att smaken är som baken men vilken färg på zätan skulle ni välja? Jag står mellan svart och topasblå -har alltid haft en förkärlek till svarta bilar men det verkar vara svårt att hitta en fin svart utan några tendenser på "matthet"... Svartmetallic kanske..? Hjälp...

///Anton

Anton - köp min svarta -00, klockren bil, ligger i börsen!
Visa användare
798
ViccoA
Z3M-coupé -99
BMW E36 325 race/cup
Svart är den roligaste färgen att putsa på och det ser så jäkla läckert ut med nyvaxad svart bil =)

Vita coupéer är för jäkla snyggt!

Jag gillar estorilblå, men den är rätt vanlig...

Z3Mc är ju snygg i alla färger!

Vad är det för fel på bicolour så länge det inte är röd/svart som kanske ser lite "för mycket" ut...

/// Viktor
modano
varför inte en Interalgosblå med helsvart inredning ? ;)
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Jag är nog mer lagd åt det eleganta hållet ;).

Arcticsilver Metallic med svart skinn inredning + aluminum panel = NICE och stilrent. Jag letade ett tag för att hitta min bil, men tillslut dök den upp.

//Kristoffer

Bilen =)
Länk
Ev
120
Evotek
123d Coupé-09 (Pärlan)
2002-75 (I dvala)
V40 2,0T-99 (Bruksen)
Elise S1 111S-00 (banan)
Det är just den röd/svarta bicolour inredningen som är lite för mkt.
Har själv nu Montrealblå med utökad Beige inredning.
Annars är de flesta färgerna på Coupén ok.
En Sterlinggråmetallic MCoupé (S54) med svart inredning hade varit perfekt.
En Imolaröd/svart inredning likaså.
Man kan ju drömma,eller hur?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.