|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Tjenare alla z-ägare, Okej, har idag en 1-serien men blygsamma 116 hk och är inte alls nöjd med bilen (motorn), är sugen på ngt sportigare och rivigare och har alltid varit förtjust av z3 coupe... Vad ska jag tänka på vid köp, funderar på att hämta hem en från tysklan alt låta ngn annan göra det -vet dock ingenting om modellen förutom mina egna blygsamma kunskaper... Enligt min uppfattning är bagageutrymmet relativt stort -har sett flera z3 coupe med hundar i baksätet... Har en hund själv varför jag är lite nyfiken..? Visst, min flickvän är väl inte så överförtjust av mina nya bilplaner men då vi nyligen har köpt en lägenhet har hon fått fria tyglar att inreda efter sin smak, varför jag borde få fria tyglar gällande bilen... =) Hoppas ni kan hjälpa mig med lite tips -vore grymt tacksam för svar! Mvh Anton | |
|
Att du inte är så nöjd med 116 hästar förstår jag :P Hämta hem från tyskland skall aldrig göras som beställningsjobb till firma enligt min uppfattning om inte du själv hittar lämpligt objekt på mobile. Varför? Jo du beställer en bil med max 8k mil, i viss färg, med viss utrustning. Hittar de någon som passar beskr men med 16k mil så fixar man till det så det passar din profil. Åk ner själv med någon bilkunnig! Kolla gärna importguiden. Priserna är ungefär samma i tyskland som i sverige men utbudet är större! =) Titta på ett gäng olika zätor och provkör så får du en uppfattning hur bilen ska låta, gå, skick osv. Tar man första bästa är risken stor att man blir besviken i efterhand. Nu var det länge sen jag hade en E36 Touring men vill minnas att utrymmet är lite mindre hos zätan, men säkert större eller likvärdigt din 116. Hoppas att du hittar en fin zäta och välkommen i gänget :D /// Viktor |
|
|
Tack Vicco för alla tips! Okej, jag var inne på att anlita en firma ett tag, en sådan som hämtar hem en bil man redan kollat upp i förväg (på ex. mobile.de) men de flesta firmor ska ha runt 20 tkr för arbetet, visst då ingår verkligen allt men ändå... Jäkligt schysst zäta förresten =) /Anton |
|
|
Tack! För 20k är det nog bättre att göra arbetet själv. Blir ju liten minisemester på köpet. Om du tycker det är för krångligt att importera så finns det många fina zätor i sverige redan, dock tror jag att marknaden kommer igång ordentligt i mars-april med betydligt fler objekt. /// Viktor |
|
|
Jag har till och med flyttat från en lägenhet med endast min coupe som lastbil. OK, soffan och bokhyllan fick slängas in i en V70 men annars gick det. Har du inte den absolut största hunden skall det gå bra. /Bo-Erik Länk |
|
|
Tjena, Klart du ska köpa dig en Coupè...skönare bil får man leta efter =). Jag har köpt en hundbur som passar min perfekt...mycket bra så slipper man ha hunden springandes omkring överallt i bilen. Har en Jack Russel modell större och buren passar perfekt. Det är alltså bra med plats där back.... Hoppas du hittar något fint. Mvh Kristoffer Bilen =) Länk |
|
|
Låter perfekt, den enda svåra nu (utöver att hitta en fin zäta) är att övertala min flickvän att bilen är perfekt. Hon menar att vi inte komma att få tillräckligt med plats i en zäta, jag däremot vill hävda att bagageutrymmet är grymt mkt större i en zäta. Visst, det finns inget baksäte, men det stora bagageutrymmet kompenserar ju detta. Vidare är givetvis bilen ingen kombi, alternativt får jag väl köpa ytterliggare en bil... Tack alla för era svar! Hoppas på mer =) |
|
|
Lite kombi är den allt ;0) Tycker ni ska åka och provköra en Z3c och titta ordentligt på utrymmet. Visst det är ingen laståsna men du kan ju t.o.m ha takräcke+box om det skulle behövas. Ganska sällan jag använde baksätet i min 5d bil så jag saknar det inte... /// Viktor |
|
|
Precis Vicco, i de fyra bilar jag hittills haft, alla 5d, har jag näst in till aldrig nyttjat baksätet, kanske ngn gång när ngn annan förutom jag och min flickvän har åkt i bilen -men va f... man köper väl inte en bil för att köra runt på andra... =) Har en gammal polare som har en zäta coupe, och han kör runt med en 45 kilos golden retrivier i bagageutrymmet, så varför skulle inte min labbe få plats -han väger ju "bara" 35 kilo :P... Och som sagt, jag har ju inte bilen för att köra runt på honom... Om jag utöver en zäta coupe skulle köpa ngt större för en peng runt 20 tkr -klassen -vad rekommenderar ni..? Motorn är ju rätt oviktig i det sammanhanget, bara bilen funkar och ser någorlunda okej ut... |
|
|
Opel Omega B är prisvärd, bra att lasta i osv. Sedan Länk Kombi Länk Rosten är det väl lite sisådär med =) /// Viktor |
|
|
Måste säga att jag är grymt tacksam för alla dina svar vicco, om jag inte var helt säker på en zäta innan, måste jag säga att jag nu är bombsäker :P Jag tror jag väntar med kombin ett tag, viktigare att hitta en fin zäta coupe innan sommaren... Sa du att man kunde ha takräcke och box till zätan, kan man eftermontera det på samtliga zäta coupeér ? Vore grymt bra i sådan fall, enda gången vi behöver lasta är väl när vi åker hem till föräldrarna reps svärföräldrarna varannan månad -då vore det ju hur smidigt som helst att slänga på en box -men det finns väl inget takräcke som går att avmontera enkelt, eller..? Som sagt, tack för alla svar! /Anton |
|
|
Det finns inga rails på Z3c såvitt jag vet, men det finns fästen vid taklisten för takräcke. Det är enkelt att montera på och av som jag har förstått det. Tror inte det är svårare/enklare att plocka på och av takräcket på en Z3c än någon annan BMW. Borde inte ta mer än 3 min. Dock har jag aldrig provat... /// Viktor |
|
|
Jag har lastbågar till min Z3 Coupé. Dom fästs i taket där man öppnar små luckor för att trycka ner bågarna i. Har även skidhållare att fästa på lastbågarna. En mindre takbox går säkert att sätt på lastbågarna. Så visst kan man ta med sig en hel del. Men då får man köra lite lugnare dvd ren transport. Lars... |
|
|
Låter ju utmärkt, då återstår det nu bara att hitta pärlan... :P Är det ngn av er som har bilen året om, eller nyttjar ni den bara över sommaren..? Mvh Anton |
|
|
Jag har min påställd året om men i praktiken kör jag inte den under vintermånaderna utan den står i garaget. Har dock satt på friktionsdäck och höjt upp fjädringen en aning om i fall att jag akut behöver använda den. Snart dags att göra den vårklar. |
|
|
Låter gött... =) |
|
| Titta på min i POWERbörsen, den är kanon o svensk | |
|
Inget som helst fel på den, letar dock efter ne svart... |
|
| Det ligger en svart 2.8 coupé i powerbörsen, inlagd idag! | |
|
Vad tycks om denna..? javascript:fensterAuf2('../../cgi-bin/displayAddPics.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&DatasetNumber=11111111224966207&Picture=0','popupPic',680,910,120,0,'yes','yes','yes'); |
|
|
Hur f...n länkar man!? Ja, ja -ligger i var fall på mobile.de... En ac schnitzer hottad coupe... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.