AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
574

Tickande 323:a -84?

ag
66
aggepanken
218dA xDrive Gran Tourer -20
Alltså, min 323:a från -84 går maskinellt väldigt bra, tycker jag mig tro. Det enda är att den drar lite olja så man får fylla på ibland, men det är ju en gammal bil.
Men iaf, har bytt växellåda och inte hunnit sätta dit isoleringen runt växelspaken och länkaget ordentligt så man hör motorn ganska tydligt där igenom :).. Men saken är den att motorn tickar nästan ingenting på tomgång eller normal körning med lite gas, men när man ger gas, drar på lite, så börjar det ticka rätt högt.. Det låter "FRRRRR" typ.. Är det lyftarna? Låter det bara när man drar på? Är det skadligt för motorn?
Visa användare
72
MrBlack
E28 M5 87:a
E30 325Im Turbo 88:a
E30 336 Im 88:a
E34 525-24v 93:a
Läcka på avgasröret... Motorn rör sig vi gaspådarg vilket kan göra att d läcker, om de är lyftarna så låter den som en diesel på tomgång också !
St
255
Strebers
E30 325 cabrio -90
E34 525 touring -95
japp det är avgasläckage.. ta å kolla upp det så blir de nog bra sen ska du se.. de hörs verkligen om det är ventil knack, då den låter nästintill som en diesel på tomgång, men öppna huven å lyssna å gasa mer vid "spjället" å se om tickandet ökar å låter mer i takt med motorn... då kan de vara ventilknack, vilket är fabriksstandard på en e30
ag
66
aggepanken
218dA xDrive Gran Tourer -20
Jag har faktiskt en läcka vid bakre ljuddämparen som skall ordnas till helgen, kan det vara det som låter?
När jag satte tillbaks avgassystemet efter att haft det nere för byte av växellåda satte jag "packning på tub" mellan grenröret och avgasröret.. kan det vara där som det inte är helt tätt också?
St
255
Strebers
E30 325 cabrio -90
E34 525 touring -95
starta bilen, blöt fingret¨å lägg dej under å sätt fingret vid alla skarvar så märker du om de läcker där....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.