AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
822

Vad kan ha tagit skada?

xp
126
xplod
525 -91
Häromdan var jag ute och gled med bilen allt var perfekt tills jag hitta ett ganska stort hål i asfalt, de smällde till rätt bra i framvagnen samt endel baktill på bilen.
Vad är de som kan ta skada vid ett sånt här tillfälle?
När jag bromsar så klonkar/glappar?? de till omkring höger fram hjul, samt på vänster sida fast lite svagare?, också tycker jag att bilen vibrerar endel vid 90+ km/h de gjorde det inte innan jag körde ner i hålet, kanske fälgarna vart skeva/vinda???
Och så tror jag att bakre fjädern vart lite konstig, ibland så låter de plååång om den, lite svårt att förklara hur allt låter :D
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
till att börja med framvagninställning,kolla fälg o däck,o övrig framvagn detaljer stag,länkarm,osv...
Go
750
Goldcom
328iA M-Sport -13
911 Carrera 4 GTS -18
Är det ett hål i vägen som inte är utmärkt och din bil inte är väldigt sänkt eller liknande kan du ev få ersättning från vägverket. Kollade denna länken och verkar ju som att iaf KRAFTWERK fick ersättning. Länk

Detta var ju inte svar på din fråga men kan kanske vara intressant ändå.
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Uppenbarligen har din framvagn fått en törn hårdare än vad den klarade av eftersom det resulterat i klonk. Vägverket ersätter dig förmodligen om du dokumenterar dina skador och ringer upp och pratar med någon ansvarig. Annars har du ju alltid ditt försäkringsbolag. Kan bli en dyr historia beroende på hur många leder och fälgar som tagit stryk.
xp
126
xplod
525 -91
tack för alla svar, jag har varit och snackat med dom nu och de ska hissa upp bilen på måndag å kika lite på vad som kan ha tagit skada. Men jag tänkt på en sak, kan jag kräva att en bmwverkstad gör allt jobb iställe för dom?? samt kan bakvagnen ha tagit skada?
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Vilka är "dom" i inlägget ovan?

Sex på alla fyra, roligast så!
xp
126
xplod
525 -91
glömmde att skriva att de är vägverkets vägar
Sp
14
Spoon_
528i E28-87
framför allt alu fälgar.. lätt att få obalans i alufälgar n'är man kör i rejäla eller djupa hål
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Vägverket lär ju ha gnska svårt att kontrollera allt som pajjat, de kan nog bara göra en grövre uppskattning om det är DE som vill hissa upp bilen. Det du behöver är ett intyg gällande hjulinställning, intyg gällande obalans i hjul och intyg gällande glappande och/eller krokiga leder. Kan landa på åtminstone bortåt en 10-15.000kr med en sjysst renovering av fälgar o framvagn.
xp
126
xplod
525 -91
så jag borde lämna in den hos nån bmw verkstad för att få intyg på vad som är sönder??
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.