AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.276

Är det rimligt att ta nästan 7000 kr för en ratt utan airbag?

Visa användare
17
Patrik z3 2.8
Z3 2.8 -98
Har länge gått å funderat på om man skulle ta och byta ratt i zettisen till en trä sport ratt modell walnöt. Så jag åkte förbi BMW i göteborg för att kolla upp priset. Och när han talade om för mig vad den kostade så höll jag på att trilla av stolen dom skulle nämligen ha 6925 ink. moms för en enkel j.vla trä ratt utan airbag som dessutom är den inte aktuell till dagens bilar.

Jag säger som Sverker "Skall det va så?"
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
Dra åt... 500 spänn utan airbag säger jag för en utgången modell! Skicka offerten till Sverker! =)

///M POWER - När du älskar att köra! mvh B-O
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
hel kriminellt.det kan man få 2-3 fina rattar+ airbag på skroten...
so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

Kolla vad en ny Nardi ratt kostar så ser du att trärattarna inte är helt gratis. Dyrt, men smakar det så kostar det.

Mvh Henrik
Visa användare
17
Patrik z3 2.8
Z3 2.8 -98
Det som irriteran en mest är nog att man har gått och blitt lite småsugen på just den ratt utan att ha kollat upp priset i förhand. Så där får man la skylla sig själv.

Anledningentill att jag vill byta ratt är för att rattkrycka och skinn inte går ihop (man lär sig av sina misstag) så den ser inte så rolig ut. Så det blir väll att jag får köpa en ny beige sportratt. Eller så får man la vända upp och ner på blocket och alla andra annons sidor.
so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

Det lät ju inte så roligt. Vad har hänt med skinnet? Första vintern jag hade min bil ståendes så hade jag inget tyg mellan ratten och kryckan med inbuktningar i skinnet som följd. Det tog nästan hela sommaren innan skinnet återfått sin ursprungliga form. Numera har jag alltid några putstrasor lindade runt ratten på det stället rattkryckan sitter för att slippa det problemet.

Mvh Henrik
Visa användare
17
Patrik z3 2.8
Z3 2.8 -98
Nä... man går och små irriterar sig på dom små skinn bitarna som har följt med när man har tagot bort ratt kryckan. men hedan efter så skall jag försöka klä in kryckan med flis eller något så att inte skinnet fastan på plasten.
so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

Om du åker till en duktig sadelmakare så kan han säkert hjälpa dig att fixa ratten för en vettig slant.

Mvh Henrik
Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Utanför pengar/ratt men ändå
Patrik:
Min lösning på problemet på rattkrycka som fastnar mot ratten, var att trä över en stump med krympslang och värma på kryckans ändar. Slangen fastnar inte alls så som kryckans plastklibb gör. Har fungerat klockrent i skrikande sommarvärme såväl som kall vinter. Enkelt och effektivt.
Mats
Visa användare
17
Patrik z3 2.8
Z3 2.8 -98
Japp... tack för responsen. Det blir nog att frächa till ratten som jag har idag och få till någon bra lösning på kryckan. för att sedan efter några månaders sparande åka och köpa trä ratten ändå... problemet med mig är att om jag har sett något som jag vill ha så måste jag ha det =) får se om ett par månader om jag är lika sugen då som jag var för ett halvår sedan. F.......N!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.