|
|
|
|---|---|
|
Har nyligen köpt och monterat ett Mutant MT605XXXC kitsystem. Kopplade det först till stereon och det funkade bra! Provade sedan att koppla det till slutsteget Då lät det inte lika bra var bara bas som slog igenom direkt och ingen diskant. Har provat att koppla det till ett annat slutsteg med samma resultat och provat med annan remotekabel och lågnivå , Vet ej vad felet kan vara?! På delningsfiltret har jag kopplat diskant till tweeter och 6,5 till woofer och input till slutsteget, Någon som vet? | |
|
Låter som du antingen kopplat slutsteget på subwooferutgången eller om du har delningsfilter på slutsteget så är det inställt att bara släppa igenom bas. /Fredrik Min Z3. Länk |
|
| Har kopplat slutsteget på input på delningsfilteret, har provat och spela på både HP och flat på ca 65hz men får inget bra ljud bara bas som slår igenom och absoult ingen diskant. | |
|
Input på delningsfiltret är säkert riktigt. 65 Hz är bas så om steget delar där lär du inte få någon diskant. Du skall slå av delningsfiltren helt på steget. Vad är det för slutsteg du har? /Fredrik Min Z3. Länk |
|
| okej, har provat olika hz men går ändo inte, steget är ett GAS ALPHAX2. | |
|
Hittade inte riktigt vad jag ville om steget, hade velat se hur kontrollpanelen ser ut. Men hittade följande på BRL. ----------------- Uteffekt: 2x100W RMS 4ohm. 2x150W RMS 2ohm. 1x300W 4ohm bryggkopplat. Stabil i 2ohm. THD 0,3%. Frekvensomfång 20Hz-20kHz. Ställbart lågpassfilter 40-460Hz. Högpassfilter 65-4500Hz. 12dB/oktav. Inbyggda skyddskretsar. Ställbar basboost 0-18dB/45Hz. Ingångskänslighet 0,1-5volt. Avsäkrad 15A. Mått 260x55x170mm. ---------------- Eftersom du bara får bas kör du genom lågpassfiltret, detta skall du bara använda om du driver en subwoofer. Du skall använda högpass filtret och eftersom du vill ha ut bas oxå skall du ställa detta så lågt som möjligt, alltså 65Hz. Allra helst vill jag att du slår av stegets delningfilter helt och hållet eftersom du har ett delningsfilter till högtalarkitet. Men går inte detta kör på högpass och 65Hz. /Fredrik Min Z3. Länk |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Kan ju även vara så att inställningarna på huvudenheten för berörd lågnivåutgång är felaktigt inställd i deln frekvens med(dvs om huvudenheten har denna möjlighet)!! MVH Patrik E24 ///Med prestanda Länk |
|
Du SKA ha på HP filter på steget, de passiva filtrena till framsystemet har inget HP filter för hur lågt de ska spela på middarna. Ställ filtret i botten 65hz på HP sen om du har ev. bas så bör den spela LP ca 65hz Men som ja skrev på annat forum så måste du nästan ha använt fel rca från stereon. alternativt ha LP filter aktiverat i stereon på den rca:n du använder //Simon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.