AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
990

frågor angående orginal larmet bmw 525 e 34

Al
14
Aleksi
525i-95
Hej köpte en bmw 525i årsm 95för en månad sedan och enligt mitt tycke så fungerar intte larmet men han låser dörrarna med fjärren men dioden som ska blinka vid rutan blinkar ej altså aktiveras inte larmet vid låsning har även prövat att sätta mig i bilen och låsa (larma) och sedan starta bilen startar altså fungerar inte startspärren? eller alternativt larmet skulle vara tacksam för hjälp var sitter orginal larmet har den någon dosa/central gömt nånstans
tacksam för svar mvh aleksi

bavaria
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Kan vara så att det blivit deaktiverat eller är det så enkelt att bilen inte utrustad med larm. Har du kollat utrusningslistan?

DWA-modulen sitter under baksätet till vänster.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Al
14
Aleksi
525i-95
Hej och tack för svaret det är executive utrustning och det innehöll larm om jag inte läst helt fel och kollade med utrustnings listan som fans under sätet och där var larmet med vet du hur om det nu är deaktiverat så hur man möjligtvis aktiverar detta skule vara super att få det att fungera tacksam för svar
en
922
enor
320i Cabrio -89
520i -94
Låser du på rätt sätt?

Först ska du låsa med den runda knappen, sedan trycker du på den fyrkantiga så går dörrarna i "deadlock"-läge och larmet aktiveras. Om du bara låser med den runda knappen så ska inte larmet gå på!
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Börja med att kolla säkringarna, framförallt de under baksätet.

enor: Det du beskriver stämmer inte på den nyckeln som 95:orna har.
På "fällkniven" som satt på tidigare modeller var man tvvungen att trycka på två knappar.

Erik

___
Al
14
Aleksi
525i-95
hej efter en tids sökande så hittade jag larm boxen och någon tydligen förra ägaren har koplat ur en av 2 stora kontakter den svarta som ser ut som en scart och säkringen när jag koplade tilbaka dessa så började det tjuta så in i h-vete och larmet gick inte att stänga av så nu är nog dilemmat med det ej fungerande larmet löst får nog börja söka efter någon dörr kontakt eller dylikt som inte fungerar men tack för alla svar och om någon ser en bätre lösning på detta så tipsa gärna mvh aleksi
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Det står i instruktionsboken hur du gör för att "tysta" larmet om det inte går att stänga av. Jag skulle börja med att prova detta, fungerar inte det så åk till BMW och kör en diagnos på bilen, jag skulle tippa på en trasig DWA-modul (larm-modul).

Erik

___
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.