|
|
|
|---|---|
|
Går inte att starta 320i-96'an när motorn är varm. Har precis bytt vatten pump kan det vara givaren som sitter fram på vevaxeln? Det kan ha kommit lite mycket glyckol på den? Någon som vet hur bilen beter sig när givaren pajar eller blir dålig? | |
|
Ja fick problem efter just ett vattenpumpsbyte på min dåvarande 328 -96, symptomen efter bytet var bluddrig oren gång, gick i nödprogram, om start varm vs kall har ja inte ngn erfarenhet av, läste av felminnet, åkte o köpte en ny vevaxellägesgivare bytte den o allt lirade igen, detta gjordes inom loppet av c:a 2tim bilen var aldrig kall... |
|
|
Oki. Kommer du ihåg vad givaren kostade? Ska pröva att byta den. Tackar så mycket.. |
|
|
500-1000kr c:a har ja för mig att den kostade, om du har möjlighet så e ju ett tips att läsa ev felminnet, ty chansning att byta delar kan ju bli dyrt i längden om man inte har mycket god tur.. mvh |
|
|
Vad ska det stå om det är den givaren? förutom36tusen någonting stog det 500 och 0000 Finns det någonstans där man kan läsa av vad koderna betyder? Mvh/patrik |
|
|
Hur fick du 500 och 0000?? felkods lista bmw har inte jag ngn iaf, kan ju kanske testa att googla!! |
|
|
Nu står det 200 och 53.. Kommer du ihåg vilken felkod du fick? |
|
|
Ne tyvärr, kan kolla i morgon i datorn på jobbet!! |
|
|
Jaha. Du har såna tillgångar på jobbet.. Vore jätte bra om du kan göra det. Hittar ingenting på söksidorna=( Vill gärna ha i gång pärlan, är tvungen att köra tjejens SAAB från 81 till jobbet nu (suck) |
|
| .. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.