|
|
|
|---|---|
| när jag låser bilen med nyckeln så låser den upp igen av sig själv, brukar få låsa 2-3 ggr och ibland vill den inte alls men om jag låser inifrån funkar det hur bra som helst och ibland kan det även vara problem när jag ska låsa upp den. någon som har nån ide om vad felet kan vara? tacksam för svar! | |
|
En av cetrallåsmotorerna är feljusterad.. Bara att hitta vilken av dom. Det finns ju 6st.. Pärlan: Länk |
|
| vart sitter dom då? läre man ta bort dörrsidorna? är det svårt? | |
|
Man måste ta bort dörrsidorna ja. Har det inte altid varit så? Annars kan det hända att någon av dom håller på att gå sönder. Kolla så att tankluckan är riktigt stäng innan du låser nästa gång. Är den inte det så kan det va därför den låser upp.. Pärlan: Länk |
|
|
kan en centrallåsmotor vara felljusterad? hur då? om nån av motorerna är sönder eller nån dörr inte är riktigt stängd så låser ju centrallåset upp av sig själv en gång efter att man låst. sitter ju även nån sorts brytare på själva låskolven som känner av när du vrider nyckeln, på båda framdörrarna. kanske kan ha med den att göra eftersom det funkar bra inifrån... hur funkar det att låsa från passagerarsidan då? |
|
| passagerarsidan funkar inte... den måste låsas/låsas upp för hand | |
|
Jag har liknande problem, men bara om jag låser på förarsidan. Låser jag på passagerarsidan funkar det som det ska. Beror även detta på feljusterade låsmotorer? |
|
| norda87: Du har powerpost. | |
|
börja då med att undersöka centrallåsmotorn på passagerarsidan eftersom det med största sannolikhet är den som ställer till det för dig! om du plockar bort dörrsidan så kommer du åt att haka av motorn från låsmekanismen. |
|
| är det lätt att se om en motor är sönder? | |
| Hade samma fel på min vänster bakdörr som hade en låsmotor som var dålig. Pratade med en bmw-mekaniker som sa att det är ett vanligt fel på dessa bilar. Jag plockade bort låsmotorn o kikade på den, tyvärr så var den helt död och gick inte att renovera. Nu fungerar c-låssystemet som den ska iaf. | |
|
Ja jag lyckades sätta den så att den låste upp med en gång, provade att ändra läget och sedan dess funkade det hela tiden.. Pärlan: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.