AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.241

vad spökar när checkkontrollen varnar för trasiga bakljus?

Pl
281
Plexan
318is M42 -89
525 M30 -77
En bmw 530i -93 sedan plingar för samtliga bakljus som tex. bakljus, skyltbelysning och bromsljus. Det är inte konsekvent utan ibland kan man köra en stund innan det plingar loss.. sladdarna till bakluckan är felfria och har testat med en annan ljusmodul men med samma fel. Någon som har varit med om liknande?

BMW 525i -90
BMW 525 -77
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Ibland kan det vara så att en lampa är på gång att gå sönder. Då kan man få ett sådant fenomen.
I mitt fall var det dock ställ-motorerna till höjdjusteringen fram som gjorde att det "plingade för bakljusen".
Jag ryckte ur sladdarna till dessa, så var det löst :)

___
Touringklubben: Länk
Mi
97
Michael530
530iT -07
Jag hade samma problem med min 540 -93.
Det var ställmotorerna på den också. Gjorde som Patrik skriver, ryckte kontakterna, sen var det lungt.
Det tog mig ett år att komma på felet, men då visste jag inte att det fanns ett sånt här lysande forum på nätet!

Mvh Michael
ev
2
evobatman
530i Touring -93
Hvor sitter de sladdene man kan rykke ut? Foran eller bak? Problemet er en eksakt beskrivelse av det som skjer med min E34 Touring!
Mi
97
Michael530
530iT -07
Jag minns inte exakt, men jag tror att en satt till vänster innanför vä. halvljus och den andra till höger innanför hö. halvljus. Det var avlånga kontakter med tre kablar.

Mvh Michael
Pl
281
Plexan
318is M42 -89
525 M30 -77
Men finns det inget annat sätt att lösa problemet? blända ner halvljuset kan ju vara en trevlig funktion när man lastar.. Tyder inte det kanske på att det är något problem med ställmotorerna?

BMW 525i -90
BMW 525 -77
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.