AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
536

vet ej vilken modell man ska köpa?

hejsan.. jag ska köpa mig en bmw men jag har problem att välja!! den första är en 325 e36 som är lite sportigare å den andra är en 535 e34 som är större och bekvämare!! så jag har problem att välja så jag funderade vad ni tycker om bilarna? vilka fördelar, nackdelar å vad ni sku välja å varför!
tackar för alla svar på för hand!

mvh:philip
Visa användare
700
A Lind
635 CSi -87
Länk
Där kanske står något du har nytta av?
Gu
45
GustafT
320i coupé (e36) års.-95
skulle klart välja 325, skönt med en liten och trevlig bil som ändå har ett helt ok drag under motorhuven...men det beror ju helt och hållet på vad du ska ha bilen till...pendla till jobbet, köra ungarna till hockeyträningen, "bara ha"...
ja jag ska nog ha den till lite långfärds körning å bara för att ha!
Xy
252
Xyris
520i -93
e34an är en bättre långfärdsvagn. Samtidigt som den har fin körglädje också. Bättre än sin efterträdare menar många. Sen har ju e34an en mer klassiskt Bmw:look. Jämför med e28, e30 och även e46. Man känner igen formerna, tänker då främst på interiören. e36an anser jag vara lite udda i designen, som om man försökte vara modern, men drog till linjera lite väl "spejsat". Ungefär man gjorde igen med nyaste 5-serien, e60. Men jag valde e34 framför e36, och ångrar mig inte! Är en riktig Panzer Wagen, man känner sig som en stridspilot när man kör den. Tankarna går även till stjärnkryssarna i Star-Wars, iaf för mig som är van vid mycket mindre bilar. (Typ äldre Fiat Punto och VW Jetta!) :)
Visa användare
278
finnen318is
E30 318is-90 (Nr1 Krockad)
e30 318is-90 (Nr2)som används nu.
svårt val, hade en e34 och det är som xyris säger, det är en riktig panzer wagen! dom är riktigt stabila och sköna.. men samtidigt så är ju e36 ingen skit heller, det handlar nog om "komfort" eller "sportigt"..

Mvh: Rabiat Körstil
(Team FF Survival)
Snackar vi behålla bilarna original så äre E34 som gäller. Komforten och utrymmerna för de pengarna är oslagbara. Ska man bygga vidare så äre E36 som gäller då de finns jukt mycke eftermarknads grejor till de.

__
Med Vänliga Hälsningar

Robin Forsberg
La
799
Lasse Kong
E-36 Touring 97
E-6 för mig iaf fast jag är nog jävig i frågan .

Men det är inget fel på Comforten i en E-36a heller till dina långkörningar menar jag sen är den ganska kul att leka med också om man är lite lagd åt det hållet hehe .

Henrik Larsson
M som i Motor
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
E36!

Är ju lite av en smaksak, har själv kört e36 över 4 år nu och trivs fortfarande! Visst, e34 är säkert bekvämare vid långfärd osv men jag tycker e36:an funkar skitbra för mina behov.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.