|
|
|
|---|---|
|
Mitt helljus la av förra veckan och då fick jag tips om att det kunde vara ljusmodulen eller helljusrelät men vet inte var dem sitter eftersom detta är min första 525:a?!! Nån som kan hjälpa mig eller har varit med om detta fel oxå? Tacksam för all hjälp så jag kan se något igen i mörker! Leffa | |
|
Den sitter vid säkringarna på vänster sida i motorummet. Avlångsvart låda närmast mot dig i säkringsboxen. MVH, Danjel (fd. Dandelue) Min bil: Länk |
|
|
Ljusmodulen krånglade på min 525:a också. Det började med helljuset, men efterhand började även andra lampor krångla (tom dimljuset). En ny modul var rätt dyr, och bland de som fanns på skroten var det ingen som fungerade hundra. Jag plockade isär min modul och och såg några dåliga lödningar. Lämnade kretskortet till den lokala radiohandlaren, som lödde om i princip allt. Det kostade 200:-, och modulen fungerade klanderfritt i 5 år efter det. Mvh Michael |
|
|
Tack för ditt tips och din beskrivning stämmer helt med det jag upplevde oxå! Ska ta bort den o ta isär den o be en kille på jobbet få löda om den! MVH Leffa |
|
|
TIPS: Kolla först och främst de lödningar till de fyra stora reläna i ljusmodulens underkant. MVH, Danjel (fd. Dandelue) Min bil: Länk |
|
|
Jag instämmer med Danjel, det var nog där lödsläppen var som värst. Hoppas att det löser sig! Mvh Michael |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.