|
|
|
|---|---|
him |
jeg er en nordmann bosatt i Sverige så min svensk er ikke så god man håper dere forstår meg. funderer på å kjøpe 540ia f.eks denne Länk noen som ser noe fel med den eller annat jag burde vite? vedlikehold/reperasjoner har jag hørt er veldig dyrt på 540 men hvor stor er forskjellen 540 vs 528?? takker for alle svar. Him |
him |
fel link i inlägg. skal være denne Länk |
|
Kolla kylaren och vattenpump, bromsar, länkarmar och stag samt så att AC:n kyler. Du bör även kontrollera miltalet hos BMW och dubbelkolla historiken... Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk |
|
|
Skillnaden mellan 528 och 540 är inte enorm när det gäller reperationer och service. De flesta delar är gemensamma. Servicen något dyrare då det t ex går åt mer olja och fler tändstift. Den största skillnaden är nog förbrukning och försäkring. Bilen du länkar till vet jag inget om men handlaren finns på en gata i Malmö där det ligger flera bilhandlare och ryktet är väl inte det bästa. Personligen skulle jag aldrig ens fundera på att köpa en bil från någon av dessa handlare. ___ //Ulf |
|
him |
takker Programmer. den typen info jag trenger. vet inte hvilke balhandlare man kan lita på. denne betre? Länk |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Den bilen är med 95% säkerhet mätarskruvad.!!! Ingen av dina länkar visar firmor där det är rekomendabelt att köpa importbilar. Försäkringen sklijer en hel del mellan olika bolag, men räkna med några tusenlappar extra per år för en 540 mot 528. totala kostnaden är typ 25-30% högre i underhåll och driftkostnad än en 528. 528 ger mycket bra bränlseekonomi kontra prestanda i jämnförsel med liknande bilen , Även 540 har en bra bränsleekonomi kontra prestanda men drar runt 1,2-1,5 blandad körning. ///MVH Hasso Länk |
him |
takker igjen for god hjelp. hvis man ser på bytbil.com på 540 touring er det noen av de dere vil anbefale? pris opp til 130.000 kr |
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Angående sista länken hos Råå, Bilen har aldrig tagits i trafik är med största säkerhet mätarskruvad, det finns inte en 540-98 med så låg mätarställning speciellt inte importerad, denna bil har varit upp i forumet förut. Dessutom är den inget skinn och är alldeles för dyr. Sluta leta hos bakgårdshandlare efter fyndet, de finns inte !! ///MVH Hasso Länk |
him |
Hasso Hvor skal jeg leta da? jeg er ny i sverige og vet ikke hva som er bakgårdshandalare og hvem som er seriøse. denne Länk selges jo f.eks av en auktoriserad BMW återförsäljare men er billig? |
|
Det finns några seriösa importfirmor i skåne. Länk är en av dom. Jag hinner inte lista fler nu men återkommer i ämnet. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
him |
jeg bor selv i charlottenberg så bilen behøver ikke å være i skåne.kjører langt jeg hvis bilen er bra |
Bästa affären gör du förmodligen om du söker en bil hos privatperson, som tex importerade bilen själv för eget bruk och ägt den några är alltså inte nån bilfirma som ska leva på mygel o fusk.. Den hos Molins bil kan vara vettigt OK den är kanske 10-20 för dyr men du får en del garantier. Att ge sig in i importdjungeln i bottenträsket för en novis slutar garanterat med en katastrof. Läs gärna importguiden och begagnat guiden, (småhandlare/ privatimportörer unviks i Karlstad o Örebro) ///MVH Hasso Länk |
|
Håller med Hasso. Det finns ett antal bilar på Blocket som kvalificerar in under 130' och även en del av de som annonseras för mer kan säkert gå att få loss billigare. Att sälja begagnad 540 är inte alltid helt lätt eftersom det dräller in vagnar från Tyskland som säljs billigt. Sen att dom i slutändan inte alltid visar sig vara så billiga är ju en helt annan sak. Således prutläge på en del bilar. ___ //Ulf |
|
him |
15000kr i året normal forsikring på en 540? 12000kr på en 528? |
| Kolla försäkringen på dom båda, lovar dig att 528 är MYCKET billigare både försäkring och bensinkostnad för dden delen. | |
Jag betalade för 540 innan jag ställde av den nov 2006 =7078kr försäkring var ca 2000 kr dyrare än 528an år 2004 när jag böt. Men fått offerter på upp till 10800 kr från olika bolag. Nu beror det mera på vem du är och var/hur du bor för försäkringspremienivån inte bilvalet. ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.