AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.952

lite bilder på nya m3 e92

Sida 2 av 3
Lars Jakobsson
Ja du, vet inte..men dom har tappat mil mot det BMW som jag lärde känna en gång i tiden...såvida det inte är ett tidigt skämt? kan ju hoppas..

Lars Jakobsson
Jag är faktist närking :P

Men för det första, hela panelen är rak, dvs inte vinklad mot föraren som tidigare, hela den vackra linjen som fanns i E46:an försvinner med att dom har gjort en "bubbla" till där monitorn sitter, reglagen ser billiga ut...

Den ser helt enkelt inte ut som en BMW längre, utan mer som en...skoda?

När det gäller utsidan är den rätt snygg, förutom realcar nätet. Och häcken ser ut exakt som en saab... förut har BMW varit först med saker, och unika.. Nu en i mängden...

Om jag inte tyckte min bil var bäst så vore jag väl rätt dum som köpte den? Den var och är fortfarande min drömbil, ville ha exakt den färgen och utrustningen ..så enkelt är det :).

Visst trodde jag att man skulle bli bra sugen på nya M3:an..men det var innan jag såg bilder på den, tyvärr.

Den va fin, bara lite finslipning så blir den feet.. hopaas effekten blir närmare 450 :)
en sak kan jag inte förstå..folk säger att bmw är en i mängen och inte lika unika som förut.. det är väl för hrlsike nu man sticker ut som allra mest.. kolla t.ex z4:an 7-serien 6-serien och så vidare.. det är nu bmw blivit personliga och ser itne ut som svensonblar men kan hålla med om att inredningarna varit lite av en besvikelse
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Wow, riktikt snygg. Kommer bli ännu snyggare i verkligheten precis som med M5E60. Alucube-panelerna inne går bort om jag hade valt utrustning. Annars helt rätt!!
bj
165
bjorn_h
Volvo V50 1,6d DRIVe -10
I min mening slår den ju e46 på fingrarna utseendemässigt, prestandan lär ju vara snäppet vassare den med och att elektroniken är bättre det förutsätter jag.
Skönt iallafall att dom lyckades så bra som jag tycker dom har gjort, då kommer det väl snart finnas e46 M3:or till ett humant pris till oss arma stackare som inte har råd att handla M3 fabriksny.
Go
750
Goldcom
328iA M-Sport -13
911 Carrera 4 GTS -18
Riktigt snygg enligt mig. Bara att hoppas på att effekten blir så hög som möjligt. Uppemot 450 hade inte varit fel men kanske hamnar för närma M5:an då.
bj
291
bjorasen
M535i -87
ju mer jag tittar på den desto mer gillar jag den! Fast jag tycker nog fortfarande att sedanen ser lite bättre ut faktiskt. Inredningen tycker jag inte det är något fel med men det kan ju bero på att jag bara kör e28 hehe

MVH///Christopher
BMW 523 -85 Länk
ji
511
jimmye
Porsche 997 4S Cab - 10
SÅLDA:
C63 AMG Designo - 10
X6 3.5D Silver - 09
E90 320dM spacegrå -09
Z4M Roadster Imola -07
E90 320dM Röd -08
E46 M3 Phoenixgul -02
e30 318is -90
E46 320i -99
E46 330ciM -02
Den är så vacker, vilken skapelse.
Det klagas på det ena och det andra, bullen i huven är för stor, ful bakifrån osv. Men vänta tills den riktiga M3:an kommer. Detta är ett koncept och kommer med största sannolikhet att ändras lite innan produktion.
Jag tycker att bilen ser helt underbar och brutal ut och folk kommer få nackspärr i sommar!

Mvh.
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
när blir de färdiga med den helt ? när släpps den ut, känns som att den är litte försenad nu
Aja får väl vänta tills den är riktigt klar. BMW känner väl sig för. Man brukar ju inte misslyckas så det tror jag inte kommer att hända med denna M3, men bort med backspelglarna. Resten håller jag inne med tills den är officiellt släppt. Känslan jag har när jag ser denna är inte riktigt vad jag tänkt medíg eftersom jag inte förstår hur de har tänkt med linjerna.

"Snabbt ska de gå,, annars får de´va"
Ac
383
Acous
e21 318i -82
brutalt snygg! ser spänstigare ut än m3e46 tycker jag
Wishfull thinking att den skulle höja värdet på e46 m3 :)
Den lär väl sjunka som en sten precis som tidigare modeller gjort.

Jag tycker den ser riktigt fräsch ut, en blivande storsäljare utan tvekan.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
undrar hur långt tid det tar nu för att den nya m3-fronten ska komma ut på stylingmarknaden .. tror att den kommer passa bra på e46 och e36 :D
no
117
nojas
M3E30 -90
325- 94
Kul! jag får en bikänsla av amerikanska muskelbilar från slutet av 60-talet när jag ser m3an framifrån. Beror väl mest på den förhöjda huven a la Shelby.

Tror som någon har sagt att den här kommer bli en riktig storsäljare, att stirra sig blind på conceptinredningen tror jag bara är en smula naivt. Kulörer & kanske även material kommer ändras. Ratten ser ut som något jag hade velat ha på väggen, mums.

Jag är väl inte överförtjust i hela formen, som tex framlyktor, baklyktor, formen på baklucka mm mm men i det stora hela kommer den nog se ack så farlig ut.
Kommentarer om att E46 skulle öka i pris när den här lanseras?
- HAHAHA jo säkert, det visar ju historian. Ska e46 öka i pris så är det först när den får samma status som m3E30 & där faller den i bet på sin racinghistoria & dessutom är det 20 år för tidigt.

All in all, inte fy & skam.
la
639
larsssss
325xi Touring -06 (E91)
Jag gillar utseendet skarpt. Kraftfull och muskulös, men på ett smakfullt och väldigt BMW-typiskt sätt.

Lexus IS-F ser ut som en dålig kopia på en överdos anabola. Audi RS4 är det diskreta alternativet och egentligen en helt annan biltyp, tills RS5:an släpps.

Lars J, ingen inredning ser väl speciellt bra ut i blixtljus? Speciellt mörka inredningar brukar bli dåliga på sådana bilder. Både läder och alcantara tenderar dessutom att se 'billigt' och artificiellt ut. Varför inte vänta med sågningen tills du sett bilen med egna ögon?

Panelen är faktiskt svagt vinklad mot föraren, även om det inte syns så bra på bild. Leta upp en E90/91/92 och titta utifrån framrutan, uppifrån och ner mot instrumentpanelen, så ser du.

Liknelsen med Skoda ser inte jag. Skoda har ju lyckats skaffa sig ett eget formspråk, men att det skulle påminna om BMW:s (eller tvärtom) är absurt. Förklara gärna.

/Lars

Don't adapt to the road. Be the road.
Ser kanon ut, som de flesta nya BMW ser den nog bäst ut live. Inredningen är väl inget jag skulle ha valt. Taket ser ut att bli i kolfiber.
Lars Jakobsson
Det är inte material valet som jag tycker ser billigt ut, utan själva formgivningen.. Det ser liksom inte harmoniskt ut...som det gjort innan.

Men, den nya M3:an är bra mycket snyggare än M5:an, gillar inte alls dom formerna. Den enda modellen jag kan tänka mig efter E46:an är M6:an tyvärr.

Och dom som inte ser likheterna i saabs bakände får nog kolla en gång till, speciellt på lysena..

Jag kommer iallefall aldrig skänka bort min bil bara för att det kommer en ny modell, skaffa er ett riktigt jobb och köp vad ni vill ha istället för att vänta på resterna från andra :)

Och varför skulle jag inte vara kritisk? Är det bättre om alla valsar med som på garaget: Fet bil, så grym bla bla bla... nää, ett forum är väl till för att diskutera saker?

När jag såg M3 E46 första gången vart jag förälskad, när jag ser den senaste blir jag bara besviken, mkt möjligt att den gör sig bättre i verkligheten. Men som alla vet betyder ett första intryck en hel del.

Länk
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Mycket vackert!
Lite fler bilder; Länk

Mvh
Hosse
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.