|
|
|
|---|---|
|
Har läst i några inlägg att det finns möjlighet att uppgradera Video/tv modul 4:3 till 16:9, men hittar ingen länk till firma som utför detta eller prisuppgift. Någon som har mer info? Går det rent av att göra via DIS på BMW verkstad eller firma med liknande utrustning? Har en Video/tv modul med tillv. datum 98/8 som jag nu kopplat ihop med MK4-nav. samt 16:9 monitor. Vet att det finns nyare videomoduler som redan har 16:9-funktionen (+ hybridmodul), men tänkte först sondera terrängen efter alternativ. Mvh. Patric, BMWCS #4598 | |
|
Att byta TV-modul är en plug-n-play-operation, dock tror jag inte att äldre TV-modul som du har går att "omprogrammera" för 16:9, du behvöer en ny modul som tillhört MK3-nav eller nyare. Wilhelm Svenselius |
|
|
Länk Denna tyska firma kan utföra div omprogrammeringar,det går att byta mjukvara i videomoduler men bara mk2 el högre,de tar 122 euro för detta plus frakt,har ingen kännedom om någon svensk firma som gör detta men det kanske finns?? |
|
|
Ett stort tack för länken, precis vad jag var ute efter. Mvh. Patric, BMWCS #4598 |
|
|
Undrar om inte "Noa" klarar det eller vet nån som kan. /Andy |
|
|
Jag har power postat Noah så vi får se vad han säger. Det lustiga var att när jag installerade skärmen första gången (med bruten jord på batteri så klart) så bootade den upp och visade samtliga funktioner i 4:3. Även gång nr 2. När jag i dag för tredje gången kopplade på batteriet så botade den upp i 16:9 på allt utom TV. Går endast funktioner som färddator och radio genom MK4´s inbyggda videomodul? Känns genast lite enklare att leva. Vi får se om det kanske inte blir en hybrid modul ändå. Mvh. Patric, BMWCS #4598 |
|
|
Allt utom just TV funktionens bild genereras av MK2-MK4an, i MK1 genereras allt av Videomodulen. /Andy |
|
|
hej de stämmer de Beolink skriver de är nav module som stry video utan TV som blir 4:3 tills du start om naven du måsta bytta din Video module till en från 01 som har stöd för 16:9 din MK2 nav klara 16:9 utan problem Noah Brown |
|
|
Beolink, om det är som du säger så borde det gå att koppla ur video modulen och få 16:9 konstant visat. Här testat att lossa den vita samt blå kontakten på videomodulen, men då uteblir bilden totalt. Som det är nu så är det random upp bootning i 16:9/4:3. Dock de flesta ggr. i 4:3 :( === BMW=== välkomstbilden vid öppning av förardörr är dock alltid 16:9. Mvh. Patric, BMWCS #4598 |
|
|
Hej, videomodulen sitter först i kedjan och navigatorn kommer sen, så du måste stoppa den blåa kontakten som satt i videomodulen direkt i navigatorn. /Andy |
|
|
Tack för tipset, fungerade perfekt! Mvh. Patric, BMWCS #4598 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.