|
|
|
|---|---|
|
Jag funderar på chiptrimning från itsfun.nu. Bilen är en 523I och effekten skulle bara bli +10% men det är alltid ngt. Priset är bara 2500 kr. Har någon av Er erfarenhet så är jag tacksam om ni vill dela med Er. | |
|
Jag skulle inte chippa bilen för någe 10%. De kommer jue knappt att märkas samt den generella uppfattningen om "chippad" vid försäljning är inte bra. Så leta dig en ny bil eller bheåll den original och skaffa en ny stereo eller skar de 2500kr till soppan. __ Med Vänliga Hälsningar Robin Forsberg |
|
|
Hej Smirre! Tyvärr har jag ingen egen erfarenhet men, har gått omkring och funderat på detsamma hur länge som helst nu. Många har tidigare avrått mig och sagt att det verkligen är bortkastade pengar och att det endast är idé om man har turbo. Går man in på Sundsvall Tuning Länk och läser om chippning låter det skitbra och läser man under "referenser" så självklart låter det finemang. Jag har pratat med Motornord så sent som igår ang. detta och, de tyckte väl att visst kan man chippa om man vill ha lite tidigare respons och bättre förbrukning men i största allmänhet så fick jag intrycket av att "satsa pengarna på något annat du" =) Jag tycker också att 2500:- inte är världens rån så jag tänker nog prova och bilda min egen uppfattning. Den som hinner först av oss får väl skriva en recension! =) //Marc |
|
|
smirre2: Jag tror det har skett ett missförstånd någonstans i din kontakt med itsfun.nu. E39 523 får inte +10% i effektökning, den får exakt 15.4 hk så du inte går och tror något annat och gör något missköp elr dyl. Länk MVH/ Qvarnis |
|
| Tittar man sen luft temperna och fuktighet så är luften kallare och fuktigare när dom bromsade upp den med chipet, vet inte hur mycket de kan spela in på resultatet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.