|
|
|
|---|---|
Rosebuddy |
Såklart visar det sig att förre ägaren till min e36 Touring har satt på fälgar som bygger för mycket utåt. Med andra ord så är inte nedre stötdämparfastet i linje med däckets mittlinje axielt sett. Detta i sin tur innebär att varje gång man kör på en ojämnhet så får man ett oönska vridmoment i kulleder och styrstag. Har ni några erfarenheter av hur detta i längden yttrar sig? Glapp i leder så klar??!!! Leder glapp till vibrationer i framvagnen? Rimligtvis... Ökad spårkänslighet??!! På fälgarna sitter 215/45/17. Vore kul att veta hur andra med "fel" fälgar upplever situationen. |
bratten |
Naturligtvis sliter detta otroligt mycket på hjullagrena,hög belastning ytterst på lagerbanorna vilket nog leder till att det skär såsmåningom. Råd! byt fälgar med riktig offset. |
Rosebuddy |
OK, Bratten hur tar jag reda på vilken offsett jag skall ha? |
|
Offset på e36 är 42mm. Värdet står på fälgen oftast på baksidan (ET eller IS och ett värde i mm). DVS för din del ET42 Mvh |
|
bratten |
Ursäkta! Skall vara inpressning (ET) Har inte uppgifterna till din bil men hör med däckfirmorna eller bmw direkt. |
Rosebuddy |
Underbart! Tack för hjälpen! ///Lars |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.