|
|
|
|---|---|
Harry76 |
Jag är inte helt borta när det gäller att meka, men jag har aldrig agit ned växellådan på en bil förut. Vad ska jag tänka på? Jag har tillgång till lyft och massvis med verktyg. Är det bara att bulta lös lådan där den sitter från motorn och bak mot kardanaxeln och sedan lyfta ned lådan? Jag antar att den sitter i ett antal bultar fram, bak och sedan någon typ av stödgördel som håller lådan fast mot bilens underrede? Jag tar gärna emot lite tips och trix! Behöver jag några specialverktyg? Hur ser det ut i axeln som sitter mot kopplingen? Måste jag ha något centreringsverktyg och bråka med kopplingen? |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Centreringsverktyg går det i princip åt varja gång man lossat kopplingens tryckplattan. Man brukar kunna"tillverka"ett sånt av det som finns i garaget. kardan, avgassystem, växelreglege, kontakter sedan lådan, är inte märkvärdigare än på vilken annan bil som helst mig vetligen ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.