|
|
|
|---|---|
|
Undrar om det är någon som vet var man kan få tag på bmw-fälgar, replikor, passande 1-serien..? Hittar bara till 3-serien, ngn som vet om det funkar på ettan..? Tacksam för svar! Mvh Anton | |
| Har också bara sett replikor till 3-serien och 5-serien. Jag köpte mina 17" original e46 på ebay från Tyskland för 5500:- inkl. nya däck. Titta om det finns nåt på www.ebay.de. | |
|
Tack alex för svaret! Jag ska kika upp ebay.de- dock vet jag inte om 3-seriens fälgar passar till 1-serien..? Mvh Anton |
|
|
Jag menade att det kan finnas begagnade original fälgar till 1-serien. Det finns en 130i på garaget.org som har 18" M fälgar, om det är original eller icke vågar jag inte svara på. Länk |
|
|
pja Länk Länk Länk Länk verkar finnas en del :) Sverige har lite att bjuda på också :) Länk Länk nu är frågan, går det? :D |
|
|
M 135 som den fälgen heter är original och har 225 fram och 255 bak, frågan är om man kan ha så breda bakdäck till en 1-serie...? Men kopiorna som du hittat på blocket är 225 runt om, dem borde eventuellt passa. Annars är dem här original fälgarna sjukt snygga! Länk |
|
|
Jo, verkligen inget fel på dem, priset är dock en aning för mkt för min budget =(... Tack också Piem för alla länkar -jag ska ta reda på om det funkar på ettan... |
|
| Har du stålfälgar med navkapslar idag? | |
|
Nej, idag kör jag med (i var fall på sommaren...) aluminiumfälgar -16"... |
|
| det viktigaste är att impressningsdjupet är rätt | |
| Åk till en lokal fälghandlare och hör med dem! | |
|
Det funkar utmärkt med 3-seriefälgar (både från E36 och E46) på 1-serien, men det måste vara minst 16 tum (15-tummare tar i styrlederna). Samma bultmönster och inpressningsdjup (offset), varierar mellan 42 och 46 mm. Nya 3-serien (E90/91/92) har ett annat inpressningsdjup (runt 34 mm), så de fälgarna funkar sämre på en 'etta'. 5-seriefälgar kan du dock glömma, dom har ett inpressningsdjup på bara 20-24 mm. /// Gunnar E. |
|
|
Du har koll på det mesta du Gunnare :) hur funkar det med bredd på däcken då, tänkte på det alex skrev tidigare gällande att de är 255 original |
|
| Länk som hittat | |
| jag har provat orginal m135 på min bil och det funkar klockrent det tar inte i någon stans | |
|
Länk Nån som vet om det finns några replikor på m6ans härliga fälgar? |
|
| tittade den där personen som filmade mer på bilen med m-fälgarna el. Brudarna? | |
| gunnare E90/E91/E92 fälgar passar ej 1-serien och vise versa jag vet då jag har 4 vinterdäck på handen från 1-serien som jag inte blivit av med | |
|
haha... ja det kan man undra... |
|
| Bmw replica fälgar finnes på följande sida Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.