|
|
|
|---|---|
morris |
Har korn på en sådan. Den är importerad, saknar servicebok och har gått 17000(?). Är det helt vansinnigt att ge 85000:- för en sån. Det är div. småfel, varningslampan för ABS-bromsarna lyser, spaken för ratt-inställningen är avbruten och kliman är lite halvknackig tycker jag. I övrigt kändes den väldigt solid och skrammelfri. Vad tror ni, jag har aldrig ägt BMW tidigare så alla tips är välkomna, vad ev. reparationer kan kosta osv. |
Kowalski |
Jag är inte så insatt i prisnivån för denna bil men jag tycker det låter dyrt med tanke på omständigheterna. Hade jag varit i dina kläder skulle jag nog valt att titta på en annan motsvarande bil fast med dokumenterad service (kvitton, fullstämplad äkta servicebok) där milen stämmer. Något dyrare men garanterat problemfriare och tryggare. Du kan säkert hitta ett skrammelfritt exemplar fast med fungerande abs-lampa och felfri ratt-inställning för inte så mycket mer pengar. Så mitt tips är att avstå denna bil och välja en annan. Nu får jag säkert flera påhopp av diverse förstå-sig-påare som hävdar att "va f-n då servicebok, skicket avgör väl??" Då sticker jag ut hakan och säger att de flesta av bilarna som saknar servicebok har manipulerade mil. Och hur är då skicket på bilen i övrigt när bilen tidigare har varit i skumma händer? |
|
Hej Jag håller med Kowalski mvh Har DU en fin E34 el E36 att sälja till mig, Hör av dig. |
|
|
Mitt råd: köp inte den bilen! Den luktar problem lång väg. Bara en kajko AC kan kosta 10.000 kr att laga. 85.000 är inte ett överpris, det är snarare humor. Marknaden är full av begagnade E36:or - många är fina, andra är hinkar. Detta tycks vara ett exempel på det senare. Ha lite tålamod så hittar du en bil i fint skick med respektabel historik. Lycka till! My Bimmer is my mistress |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.