|
|
|
|---|---|
|
Satt och kollade på lite annonser på Z4 på blocket och såg denna Länk nu undrar jag vad dessa fälgar heter och om dom på passar på min Z3 2.8 -97? //Daniel | |
| Det där är förmodligen M5 E60 replikor och de finns säkerligen för din Z3 2.8 bara du ser tilla tt köpa med rätt offset. Replikor är dock alltid replikor ... | |
|
Fälgen är en replika på BMW:s fälg som heter M135, den finns till 3-serien. Fälgen på bilden är en replika och säljs av bland annat Molway. Orginal finns den inte i 19" Mvh Henrik |
|
|
Jag glömde att säga att den passar din Z3 också. Mvh Henrik |
|
|
Tack för era svar, då ska jag ta mig en titt.... //Daniel |
|
|
De fälgar som passar til Z4:an passar rent tekniskt också till Z3:an, beroende på fälgstorlek och ET-värde kan det möjligen bli tight under framskärmarna. Personligen tycker jag dock att BMWs originalfälg modell "Stjärneker 108" passar bättre till båda dessa bilar, den känns betydligt mer sportig med 5 grova ekrar, dessutom är den tvådelad. Se följande exempel: Länk Länk Den finns också till salu här på forumet: Länk |
|
|
Hmm, hittade inte de fälgarna på Molway, Specialfälgar, OCL Brorson o.s.v finns det nån annan som kan ha dessa? //Daniel |
|
|
Jag vet att Molway har haft dessa. Infosite och bilTaberg har också haft dessa, prova med dem. Mvh Henrik |
|
|
www.teletyre.se har dem också Mvh Henrik |
|
|
Tack Soda, www.teletyre.se hade dom för ett riktigt rövarpris! //Daniel |
|
|
Då löste det sig då =) Tänk på att man får vad man betalar för, kvaliten på replikorna brukar vara väldigt varierande. Mvh Henrik |
|
| Länk hade dem förut men de har visst plockat ur dem ur sortimentet nu. Konstigt att så många fälgfirmor tagit ut dem ur sortimentet ? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.