AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.122

bilköp om 2 dagar men mistankar finns att bilen var allvarligt krockskadat

Sida 2 av 2
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Tibban: Ja, det stämmer att det står så i annonsen. Om det är säljarens okunskap eller något annat vet man inte?

Här har du en bild som jag hoppas beskriver skillnaden mellan manuell och automatiskt klimatanläggning. Länk =)

Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk
vad tycks om det där 540n då?
Länk
jag har nästan slutat sova så mycket jag tänker på den bilen,
det borde vara överkomliga kostnader för den om man har den en längre period
ol
161
olve
535D -07 LCI
Helt annan klass en 530in mer pengar "bättre bil" får vad man betalar för.
Man ska aldrig ha bråttom när man letar bil.brukar inte va för många spekulanter samtidigt.lita på magkänslan.
Ägar kostn.skiljer nog lite./100tals inlägg om det.
Annars ser bilen mycket fin ut.finns många experter här som gärna uttalar sej
verkar vara lågt miltal för en 02a //
ji
729
jigga
428i coupé -2014
2002/12 alltså en -03. Tycker den ser jävligt fräsh ut. 7000 mil på 3 år är väl inte lite? Dessutom verkar den var full-smetad med utrustning.
ji
729
jigga
428i coupé -2014
2002/12 alltså en -03. Tycker den ser jävligt fräsh ut. 7000 mil på 3 år är väl inte lite? Dessutom verkar den var full-smetad med utrustning.
BM
683
BMW-Båstad
BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70
BMW 635 CSI -79
BMW 850 ia -92
BMW M3 (325)-93
BMW 530 Touring -94
BMW 745 -02
Alpina B12 5.0 #243
Vad är skillnaden i funktion då?

jag har vad du kallar "manuell" AC i min 735:a dvs en knapp man trycker in för att aktivera kylningen i coupen, och i 850:an har jag den som benämns Digital ACC och behöver inte trycka på någon knapp för att aktivera kylningen.
Det blir lika kallt i båda och lika snabbt, fyller 1.4 kg gas i den "enkla" och 2,8 kg gas i den stora, ca 950 Skr skillnad i pris och fylla till den "lillas" fördel. Är knappen intryckt på kyla i den "lilla" så håller den önskad temperatur lika bra som i den "stora", men är det andra skillnader som jag inte vet om så redovisa gärna dessa här.

Mångfaceterad arbetsmyra, med motorsport som främsta hobby.
jag känner också att 6800 mil är lågt men det är ju bmw auktoriserad
handlare så man borde kunde lita på att de inte ljuger. jag vet inte heller
hur man kan kolla miltal i ett sånt läge. det är 1 ägare så
jag känner att nån som hade råd o punga ut ca 700 tkr svenska när bilen var ny bryr sig knappt om att skruva mätaren.

magkänslan säger att jag ska köpa bilen för att jag tycker om färgen,
modellen, allting. sen känns finessen AHK jäkligt intressant. det är tydligen
en finess som innebär att bakjul svänger i högre hastigheter lite gran, ca 2%
för at underlätta manövern.

/alex
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Tror inte du ska oroa dig om mätarställningen men självklart kan du ju be din lokale BMW-handlare göra ett garanti/serviceutdrag om du får chassinumret från den tyska handlaren. Har nog aldrig hört om någon som köpt en skruvad BMW hos en tysk BMW-handlare men det finns säkert sådana exempel också.

6800 mil på drygt 3 år är inte ovanligt lågt, finns gott om bilar som rullat både mer och mindre. Alla tyskar pendlar inte Hamburg-München varje dag. Min 530 hade rullat 7100 mil på 4 år när jag köpte den.

När det gäller 540'n så tror jag inte du kommer att bli besviken, det är en härlig motor och i manuellt utförande så är inte förbrukningen helt uppåt väggarna. Gissar att den största kostnaden på t ex 3 år framåt kommer att vara värdeminskningen men det drabbar ju de flesta bilar i denna prisklass.

Bara så du vet så verkar det vara en 02:a (tillverkad 09/2001-08/2002) även om den är uttagen så sent som 12/2002. Skillnaden mellan en 02:a och 03:a är vad jag vet enbart navigationssystemet. 03:an fick DVD-baserad sådant medan 02:an har CD-baserat.

___
//Ulf
co
968
commander_krill
520D touring xDrive -18
525D -11
X3 2,0D -13
530iM -02
AHK abnehmbar? Är inte det Anhängerkupplung abnehmbar dvs. löstagbar dragkrok.
Nå'n funktion som får bakhjulen att svänga har jag aldrig hittat på någon E39'a... men jag kan ha fel..
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
BMW-båstad:
Skillnaden är bara att den ena är manuell dvs inte temperaturstyrd medans den andra kompenserar för solljus om du öppnar fönstret och släpper in varmluft dvs mer exakt och "smart"

M V H
Stephan

Min bil: Länk
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Commander Krill: Ja, det är löstagbar dragkrok.

Bakhjulen är fast monterade på alla våra E39 får vi hoppas, annars blir bilen svajig. Varför skulle man vilja styra med bakhjulen i hög fart? =)
Bilen känns helrätt, att den dessutom är manuell kommer göra att den är lite ovanligare. B&K har jag fått intrycket av att de är en väldigt stor handlare.

Försök att pruta med sommarmattor och vinterhjul.
Det står "premium selection" som reg.skylt men inget om det i annonsen hos BMW vad jag kan hitta. Är det så, så borde bilen vara i utomordentligt fint skick.

jag hittat nånstans att en sån finess som svänger
bakhjul har funnits på bmw 850csi från 1996
och förkortas så också så jag antog att det är det
på en såpass dyr (som ny) e39a också. jag är faktiskt
lite orolig hur det blir till vintern med en sån 540. Jag menar
jag är rädd så glad när det gäller omkörningar och min 528im
blinkade antispinn tom i 120kmt på 5an på en väg som det
knappt funnits nån snö på.

Herr Gaspedal: jag tror inte det är Premium Selection för att
det står inget om det om man gör sökning på bilen på bmws hemsida.
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Jag hade en 528iM innan jag köpte 540in och jag märker ingen skillnad förutom att man får loss 540in lite lättare om man vill. Men mer dålig är den inte. =)

hehe, ok. det låter ju bra. Angående prut, hur mycket ner kan man pruta en sån bil?
jag hörde i nån tråd här på forumet att 4-7% kunde folk pruta ner på bmw
men detta är ingen billig bil, inte heller en sån som många kan tänka sig, kanske 5-10% ? vad brukar bmw autktoriserade handlare acceptera för betald förutom kontant :-)
förresten ?
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
Jag tycker 540:n är en underbar vinterbil, bjuder aldrig på några överraskningar

Mvh
Göran

Min bil
Länk
Jag tänkte berätta lite vad som hänt med mina bilköp
om ni vill veta.

530:n har det visat sig att
det är fler grej som inte stämmer
-han sa att han hade köpt bilen på bmw auk handlare
men den enda service registrerad på bilen hos bmw i tyskland
är 5 månader efter bilköpet. Killen sa ju att han köpte bilen på aukt handlare i tysklande men hade bmw aukt handlare haft bilen
till salu borde det synas i service (nån form av kontroll iaf?)
- killen sa att det finns ljud system professional
men det finns inget nära det i trustnings specen
som jag fått tillsammans med garantiutdraget.
så jag la av med denna bil

540:
jag ringde bmw handlaren i måndags och de sa till mig att det är
en hos de som heter Mr Schwarz som jag kan prata med
som kommer om 2 dagar. i onsdags när jag fått tag på honom
så sa han att bilen är bokad på torsdag men han kommer att
höra av sig på torsdag om inte den är såld då, han gjorde inte det
så ringde jag idag, bilen är kvar så försökte jag få reda på om han kunde
skaffa vinterdäcken till bilen, han sa bl.a. att han kommer att ta reda på det och återkomma om 1 timme. när jag ringde på hans tel 2 ggr på eftermiddag så har receptionist sagt att han är 1) kommer om 20 min 2)
inte i huset.
jag lägger ner med denna bil också :-(
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.