|
|
|
|---|---|
|
Batteriet på min 740iA - 95 har varit på upphällningen länge och dog häromdagen. Fick hjälp med att slanga med startkablar, kopplade först direkt bak på batteriet i skuffen, funkade inte givetvis. Testade sedan som man ska göra genom att koppla i uttaget i motorrummet då klickade det ordentligt från solenoiden (tror jag?) men startmotorn gick inte igång. Tog ut batteriet på kvällen, köpte ett nytt (95 Ah tror jag det var, bättre än det som satt i) o satte i det 24 timmar senare. Nu kommer problemet: jag har ström på allting men dioden på immobilizern blinkar inte längre o mycket riktigt händer INGET när jag vrider om nyckeln i tändningen (förutom att radio, fläkt, telefon osv går igång) inte ens klick klick som jag fick med startkablar. Har testat med att koppla bort minuspolen o vänta en stund, hjälper inte. Det verkade som att säkring 36 "züsats.." någonting (en säkring på 40A) var sönder, bytte den, ingen skillnad. Alla andra säkringar verkar ok. Bilen gick som klocka innan batteriet dog. Är det någon som vet/har tips? Jag står handfallen! PLZ HELP ME! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.