|
|
|
|---|---|
|
Hejsan finns det någon som kan hjälpa mig Bilen en e39 520i -99 tvärdog i fredags, motorn går runt men den vägrar starta. I dag hittade jag 5st felkoder via check-kontrollen meny/test 14. Diag:1 F5 84 000 Diag:2 8B 82 000 Diag:3 BE C8 255 Diag:4 91 82 000 Diag:5 C7 81 000 Finns dessa koder översätta till klartext någonstans? Eller kan någon här på forumet förklara vad som hänt min bil. | |
|
Okej Nu har jag fått fart på bilen, det visade sig vara brott på en kabel i bensintanken till bränslepumpen. Men felkoderna består, måste dessa raderas av BMW eller försvinner dem med tiden. |
|
|
går väl att återställa med test funktionen på obc? "21 Reset all defect codes, date and time " funkar till E34 iaf. borde väl vara något liknande på din .. MVH Micke |
|
|
test21 på e46:an också så det är väl stor sannorlikhet att det är så på e39 också! MVH Micke |
|
|
Test 21 resettade datum, klocka, färddator och trippmätare men felkoderna finns fortfarande kvar. Kan det vara så att felkoderna och kabelbrottet till bensinpumpen inte har med varann att göra, att det har inträffat något annat fel som jag inte märker av ännu men som borde åtgärdas. Bilen går felfritt och känns precis som förr. Bör jag lämna den till BMW för felkodsläsning och återställning eller gör dom alltid det vid service? |
|
|
hm.. skumt .. jag skulle tippa på att vid service så återställer dom det ifall att det är ntg dom åtgärdar vid service rsåvida det inte är motorhaveri eller nåt annat allvarligt dom inte kan fixa :P MVH Micke |
|
|
Jag undrar samma sak - finns koderna översatta någonstans??? |
|
|
det känns som att dom inte riktigt vill "publicera" felkoderna utan det skall betalas massa pengar för "felkodsläsare" och bla bla... kan iof tänka mig att det går att få tag på om man forskar lite ... MVH Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.