|
|
|
|---|---|
|
Hej, är ganska ny på BMW:s automatlådor och har en fråga: när jag har drive-läget i och står still vi tex. ett rödljus tycker jag att motorljudet går upp en bit, nästan som om det vibrarar lite i karossen. Detta försvinner helt om man tex. lägger i N eller P. Detta kanske är normalt, men det skadar inte att fråga ändå (i övrigt är lådan silkeslen och fin). Någon som kan ge lite info? | |
|
Bilen rullar ju framåt långsamt om du släpper bromsen och har i "Driven", det medför ju belastad motor. På min 750 sänks varvtalet lite iallf, då motorn blir belastad. MvH Tompa |
|
| automatoljan o filter,när gjordes det senast? | |
|
Vet ej när automatolja + filter byttes, Insp I gjordes för ca 400 mil sedan, då byttes i vanlig ordning oljefilter, men något annat vätskefilter känner jag ej till. Bilen har gått drygt 5000 mil, så automatlådeoljan "lifetime" bör väl hålla några mil till? |
|
|
Det låter helt normalt att motorvarvet ändras ngt när man håller still med bromsen med driven i BMW CS #5139 |
|
|
Nu hoppas jag Ni har överseende med denna fråga eftersom jag aldrig ägt en autbil förut, men ska/bör man lägga in P när man kommer till t ex ett rödljus eller är det ok att fortsätta ha D i och bara hålla ner bromsen för att bilen inte ska åka frammåt? |
|
|
Låt ligga kvar på driveläge, sliter nog mer att lägga i och ur växeln hela tiden BMW CS #5139 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.