AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
973

Fråga ang automat när man står still

JP
156
JPB
728iA - 99
Hej,

är ganska ny på BMW:s automatlådor och har en fråga: när jag har drive-läget i och står still vi tex. ett rödljus tycker jag att motorljudet går upp en bit, nästan som om det vibrarar lite i karossen. Detta försvinner helt om man tex. lägger i N eller P.

Detta kanske är normalt, men det skadar inte att fråga ändå (i övrigt är lådan silkeslen och fin). Någon som kan ge lite info?
TP
1.047
TP_
M550D F11 LCI 2014
M3 E93 LCI 2011
Audi S8 D2 2001, 6vxl 360hk
Bilen rullar ju framåt långsamt om du släpper bromsen och har i "Driven", det medför ju belastad motor. På min 750 sänks varvtalet lite iallf, då motorn blir belastad.

MvH Tompa
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
automatoljan o filter,när gjordes det senast?
JP
156
JPB
728iA - 99
Vet ej när automatolja + filter byttes, Insp I gjordes för ca 400 mil sedan, då byttes i vanlig ordning oljefilter, men något annat vätskefilter känner jag ej till.

Bilen har gått drygt 5000 mil, så automatlådeoljan "lifetime" bör väl hålla några mil till?
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Det låter helt normalt att motorvarvet ändras ngt när man håller still med bromsen med driven i

BMW CS #5139
Jo
13
Johanvbg
730ia -95
Nu hoppas jag Ni har överseende med denna fråga eftersom jag aldrig ägt en autbil förut, men ska/bör man lägga in P när man kommer till t ex ett rödljus eller är det ok att fortsätta ha D i och bara hålla ner bromsen för att bilen inte ska åka frammåt?

Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Låt ligga kvar på driveläge, sliter nog mer att lägga i och ur växeln hela tiden

BMW CS #5139
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.