|
|
|
|---|---|
| Har läst litegrann och kollt i mekartipsen om hur man ska göra för att ta bort emblemet på bakluckan. Dock så tycktes det att en 4 år gammal bil var på gränsen. Jag har en E46 från -99 så det är alltså en 8 år gammal bil. Bör jag försöka mig på att ta bort emblem eller kan det bli fult med tanke på åldern? Skulle vara mkt snyggare utan iaf. | |
|
Är det på bakluckan? Är bakluckan bytt? Det går att polera om man lägger ner lite tid. "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
Antar att du menar siffrorna, tex 320. Dom tar du bort med litet värme (hårtork) och en tunn nylonlina som du drar som en kniv mellan märke och lack. Sen blir det till att ta bort klisterrester och ev polera upp lacken. Om du har en röd bil kan det bli jobbigt, dom brukar blekas mer. I värsta fall kan du ju sätta dit emblem igen... __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
jo precis, modellbeteckningen. Jo jag vet hur jg ska göra men tänkte bara om det finns risk att lacken under har bleknat mkt osv med tiden? Eftersom den har några år på nacken. Färgen är mörkblå. Men hur ska man polera upp den? Alltså riktigt polish eller räcker med nåt polish-medel samt en mjuk trasa? |
|
|
Jag tog bort dem på min 323-00 för 2 år sen, det blev ingen skillnad på lacken. BMW CS #5206 |
|
|
Jag tog bort dem på min 323-00 för 2 år sen, det blev ingen skillnad på lacken. BMW CS #5206 |
|
|
Nu är det ganska svårt att säga hur det är i just ditt fall. Backluckor brukar ta mycket stryk då mycket smuts samlas just där. Men det är snarare tvärt om att övriga lacken har blivit blekt och du måste polare en större del av bakluckan för att det inte ska synas att det suttit ett märke där. Rubbing, polish, cleaner är olika styrkor där den första är effektivast och kräver en del försiktighet, speciellt i kanter och hörn. "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
| Ok. Så man ska alltså polera i princip hela bakluckan då alltså istället för bara där märket satt? Men då blir det ju istället att bakluckan skiljer sig från resten av bilen =P | |
| Det skadar ju inte att polera hela bilen... Specielt inte om färgen är blekt. Kanske ett projekt till våren? | |
| Jo hade väl tänkt att göra det till våren/sommaren iofs. Eller lämna in på behandling. Men om jag vill göra det här med emblemet först.... | |
| Men ta bort det bara. Om du inte får det bra är det ju bara att sätta dit ett nytt på samma ställe... | |
|
Mörkblå bör ju funka. OM det är blekt kan du ju polera runtom så att du får bort ev skarpa kanter mellan blekt och oblekt. Och kanske slipper polera hela luckan eller bilen. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.