|
|
|
|---|---|
|
Sökte igenom och läste ett antal trådar om fortkörning i Sverige men blev inte riktigt klok. Bötessatser var inte svart att hitta på www.politi.no I Sverige är det föraransvar men hur är det i Norge? Borde vara föraransvar även där men vill ha det bekärftat. Bilder som tas av en kamera i Norge skickas till Sverige men hur mycket anstränger sig svenska polisen med att hitta rätt förare till en bil? Jag blev plåtad med kanske 5 km för fort men det var inte min bil och ägaren till bilen var inte ens med. Vad händer? | |
| Ägaren till bilen kommer att få svara för vem som körde vid tillfället om de ny bryr sig om endast 5 km för mycket...om du söker så hittar du trådar om detta | |
|
Här har du lite Länk Länk Länk |
|
|
Jag läste i en del av de gamla trådarna.. Vad händer om ägaren inte kan svara på vem det var som körde bilen? |
|
|
Jag sätter en slant på att ägaren då får betala kalaset. Norsk polis ger sig inte i första taget, enda chansen är att gömma/köra utan plåtar annars kommer någon att bli bötfälld så är det bara. Jag skulle verkligen vilja veta vad det kostar i böter i norge att köra utan plåtar? Fortkörning ger inte sällan fängelse där, men utan skyltar är en annan typ av brott. |
|
| Har ännu inte hört något om min fortkörning i Norge!!! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.