AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
895

strulig varvräknare och ekonomi mätare (320 E30 86-)!

dr
44
dreamcore
BMW 320 86 (E30?)
tja! efter en dag i garaget så har jag kommit underfund me att jag har ingen varvräknar, tripp eller ekonomi mätare. jag har sök om kring lite på forumet och det snackas mycke om nått SI batteri? vart sitter batteriet, och har det nått att göra med trippen?

BMW 320i E30 86-

sen har ett annat lustigt fel, eller ja. roligt är det inte, men fel är det ändå! jag vet inte om det kan bero på att jag har dåligt med soppa, men bilen tappar en cylinder när den känner för det, och tappar allt varv helt tills man trampar på lite varv, då går den bra, ibland. jag har precis haft bort toppen för renovering, och byte av en kolv, så det borde inte vara nått där som är fel. det jag skulle sätta pengarna på är att jag har kopplat lite slangar fel, eller att jag har lite för lite soppa! men finns det nån som vet nån bra sida me lite bra bilder på alla slangar? tacksamm för alla svar!
Ma
103
MaskinJunior
320d E46 -00
(Volvo 360 -85)
SI batterierna sitter på SI-kortet som sitter i/bakom instrumentbrädan, det finns en jättebra instruktion hur man byter dessa på "gör det själv" meckar tipsen.

I mitt fall hjälpte det tyvärr inte.
ic
15
iceman-m5
328 IA Cab -97

Passat 1.8T kombi -05
Tjabba!!

Har du kollat alla säkringar?? ett tips bara, hade liknande fel på min bil
bytte en trasig säkring vola, sedan fungera mätarna igen.
Ma
103
MaskinJunior
320d E46 -00
(Volvo 360 -85)
Lite halv off-topic, men vilka lampor/texter på service indikatorn ska lysa när allt är OK?
dr
44
dreamcore
BMW 320 86 (E30?)
okej! nee jag har inte kollat nåra säkringar än! har lite annat problem oxå, så jag läger inte största krutet på att fixa en varvräknare än! men ville kolla om det kunde vara så enkelt så att batteriet helt enkelt var slut! jag har inga lampor på min som lyser, fattar inte riktigt vad det är för fel, men det kanske löser sig när jag får i nya batterier! tack för svaren iallafall!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.