|
|
|
|---|---|
|
Bilen är segstartad pga bränslepumpen aktiveras först när tändningsnyckeln vrids till startläget. Som jag fårstår det ska ju pumpen aktiveras en kort stund för att bygga upp tryck när nyckeln vrids till läget innan startläget? Detta får till följd att man alltid måste köra bilen på startmotorn några sekunder vid kallstart. Kan det vara något relä som strular eller kanske styrenheten? Nån som haft liknande problem? | |
|
Är det bara vid kallstart? Det där med att pumpen ska bygga upp ett tryck stämmer ju, men det är inte alltid det hörs. Jag fick exakt samma problem med min 323E21, bytte pump till ny då den var allmänt segstartad, men det hjälpte inte förutom att man fick 10hk till när man väl körde den. Inget surr hördes från pumpen, (vilket det däremot gjorde med den gamla). Testade att tvångsköra pumpen men bilen tände inte till snabbare för det tyvärr utan man fick nöta i 3-5sekunder helatiden och värre desto kallare det blev, vid -7 gick den aldrig igång oavsett om man kopplade in sig på en annan bils batteri som stod på tomgång bredvid. På min 318-88M40 så aktiveras pumpen aldrig, men den startar alltid lätt, speciellt vid -15-20grader kallt. Jag tror ditt fel kan ligga hos tempgivaren, en blå kontakt som sitter i insuget, ca 200kr ny på BMW, prova med det för den lär ändå behöva bytas om det ändå inte är gjort pga att det är en typisk detalj som ofta går sönder. |
|
|
Ja, det uppträder bara vid kallstart. Var och fixade lite med bilen idag och upptäckte en bränsleslang som var skadad. Tror att det kan vara den som har spökat eftersom bränslesystemet tappade trycket pga den förut. Får se hur den startar imorgon. Ska ta en titt på tempgivaren du nämde också om detta inte avhjälper problemet helt. Tack för tipset =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.