|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har lite sämre koll på E46 (kör E39) och funderar nu på en BMW Alpina B3.3 Touring -01. Ska titta på bilen nästa vecka och undrar om ni har några tips på vad jag bör kolla upp. En svaghet på E46 är länkarmarna fram om jag inte minns fel? Kom gärna med synpunkter och om det kan vara ett bra köp eller dåligt köp. Fullstämplad servicebok och importerad av bilfirma. Här är bilen Länk | |
|
Typiskt på E46:orna är ju rost så titta ordentligt på huv, dörrar, baklucka osv. Rostskyddsgaranting är 6 år och inom den perioden är det inga problem att få utbytt delar som har blivit angripna. 3.3:an är en hyfsat pigg motor, dock dricker dem väl som regel en hel del olja...Min tar ca 1 liter på 150 mil. |
|
|
Jag har aldrig kört någon bil med Alpinas switchtronic-låda men av det jag läst kan den inte jämföras med tex SMG II. Själv är jag också sugen på en B3(s) touring men jag letar framför allt manuell. |
|
|
Den har varit ute tidgare då jag själv var lite sugen på den. De sa då att den var såld när jag ringde på den. Efter det försvann annonsen och nu är den viss tillbax. Men de kanske har köpt tillbax den ???? // WoX |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.