|
|
|
|---|---|
|
Hade ju bestämt mig för en ny 520dT med advantage och comfort plus lite till. Eftersom det inte gick att få Isofix fram med manuell sportstol efter facelift så började jag snegla på komfortstolarna. Helt underbara att sitta i. Men standardstolarna är ju rätt OK dom också. Men sedan insåg jag att om jag skippar komfortstolarna så kan jag kanske välja en 525dT istället. Åkte och provkörde hos BMW idag och en dieselsexa under huven är lite starkare och tystare än en fyra. Dessutom så får ju 525d 20hk extra och lägre förbrukning efter facelift. 520d uppdateras ju inte förrän i september. Så hur ska jag göra? Offra lite sittkomfort för en roligare motor? Bilen kommer att gå 2500-3000 mil om året. De flesta resorna är under timmen men några längre resor blir det. Bland annat till Österrike varje år. Tänker beställa bilen i morgon så jag måste bestämma mig nu. | |
|
Ta 525d och nöj dig med standardstolarna, man sitter himla skönt i dom också! Ett vettigt tillval är svankstöd, om du kan pressa in det i budgeten. /// Gunnar E. |
|
Vantage |
Rekommenderar sportstolarna !!! Comfort stolarna gillade jag aldrig eftersom svankstödet var kasst och stolarna var platta i sitsen ( märktes efter 25 mil vid ratten eller mer ). Fick faan sendrag i röven efter 20-25 mil i comfortstolarna. I min nya sitter det sportstolar i skinn och där sitter man skönt mil efter mil, klar skillnad alltså. Diesel 6:an är bäst såklart och ger ett bra vrid till billig peng. Har bra erfarenhet av min förra Tds, går billigt och drar bra. Tyvärr så är förpumparna lite klena i de äldre kärrorna. Pajar efter 15' och uppåt. Kostnad 1500-2000:- men kan bytas själv enkelt. Min huvudpump säckade efter 32 000 mil oxå till en betydligt högre kostnad. Summa sumarum, åker du 3-4000 mil/år så är det ett bra köp. Vantage |
|
Vantage: Vi pratar E60, inte E39.. komfortstolarna slår sportsstolarna utan tvekan ! I E39, tycker jag nästan att sport är bättre än komfortstolarna, men i E60 är det ingen tvekan vad som är bäst. Efter 200 mil på en dag i somras, kunde jag vända och köra tillbaka utan problem, så bra satt man.. BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
Hade helt klart valt en 525d med standardstolar framför en 520d med komfortstolar. Annars håller jag med om att komfortstolarna till E60 är bland det bästa som finns att sitta i. |
|
|
Tack för tipsen. Nu blir det följande bil: 525dT Färg: Metallic Djuphavsblå Advantage Comfort Isofix Elektriskt svankstöd Stolsvärme för baksätet Läderssportratt Hifi-paketet USB-anslutning Automatiskt avbländande innerbackspegel Rökarpaket Ej modellbeteckning Nu är det bara att vänta i ca 12 veckor.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.