AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
590

Vindrutetorkare går en gång

Hejsan. Har ett problem på min 850 -91. När jag startar bilen o slår på torkarna så går dem ett tag o stannar stående rakt upp. Händer inget när jag ändrar läge på spaken. Stänger av bilen en stund och sen slår på tändningen och säter igång torkarna. För att få dem längs ner så gäller det att bryta tändningen. Är det spaken eller finns det något relä som kan ha gått sönder. Tacksam för svar
netz
Tycker det låter som ett kasst relä, det sitter 3 st i bakkanten av säkringsboxen i motorrummet dom kallas k36,37,38, kolla om dom är likadana i så fall testa att byta plats på dom så kanske du kan klura ut vilket som är trasigt.

St
84
Sten Engman
Alpina B12 5,7 COUPÉ
Det är antagligen en säkring som pajat. Det är 4 st inblandade i torkar-funktionen, lite olika beroende på modell. På -91:or brukar det vara säkring 1, 15, 22 och 29.
hejsan. Säkring kan man ju utesluta direkt,eftersom det funkar igen när man slår på tändningen. Skiftade 2relä då gick dem från stående till liggande,sen va det dött igen. Reläena är så speciella så dem måste köpas på bmw,så imorgon byter jag alla 3,inget att snåla på.
netz
Ibland blir man förvånad hur billigt det är på BMW,köpte ett bensinpumpsrelä för ett tag sen tror det var hela 63 riksdaler levererat till verkstan :-)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.