|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har just beställt nya däck... Sport Maxx. Men nu undrar jag efter att ha kollat på lite olika test och upptäckt att Sport Maxx verkar nötas ut betydligt snabbare än SP9000, om det faktiskt är så? Har någon erfarenheter av båda? Kunde gott å väl tänka mig å byta beställningen till SP9000, men jag resonerade som så, att en nyare modell inte kan vara sämre än föregångaren... Men är det så? Däcken ska sitta under en e38 å är av dimensionen 245/40/19, så tyngd kommer dom nog att utsättas för samt att jag gärna inte köper nya däck alltför fort med tanke på prisen i dessa dimensioner... Bemari Tästä ei tuu mitään... | |
|
vet egentligen inte nåt om sport maxx, men sp9000 hade jag på 18" i 328 och eftersom jag kör ung 1500 mi om året så måste jag säga att det var god kvalite på däcken. efter en hel säsong på sommar halvåret så var dom inte mycket slitna, kan jag lova. Så jag rekomenderar dessa starkt. MvH Bmw 4-ever Lycklig tvillingfar |
|
|
har haft bägge sorter men inte på samma bil så ingen direkt jämförelse. Sport MAXX uppfattar jag som lite mjukare så man kan köra lite fortare framför allt i kurvor. På regn vågar jag inte uttala mig. Bytte från Dunlop SP8000 till Sport MAXX och det var skillnad då, fast det kanske mycket beror på att SP800-däcken var rejält slut, iaf bak vid bytet. Men oftast är väl en nyare modell bättre än den gamla, fast jag är inte helt säker på att Sport MAXX är en utveckling av SP9000. Tror att det är två olika däcktyper där Sport MAXX är densportigare varianten. Sen beror det mycket på hur man kör! Samma däck kan ju ta slut på nolltid om man har tung högerfot. Varför inte fråga vad däckfirman rekommenderar till just din bil. Bägge sorter är garanterar bra däck i vart fall. Niklas Fransosen |
|
|
Har nog diskuterat av och an, men ville försöka få konkreta åsikter... Eftersom e38:an är en tung bil antar jag att däcken kommer att ta stryk av det mera än körstilen med en e38:a, som iaf i mitt fall oftast är relativt avslappnad... även med tanke på att jag har minsta motorn... Bemari Tästä ei tuu mitään... |
|
|
bemari: Jag funderar på att beställa dessa i 19" Vart köpte du dina och till vilket pris? Jag skall ha i dim. 265/30 19" 235/35 19" Mvh. Jimmy |
|
|
Jimmy-> Köpte av en lokal däckhandlare som jag dessutom är släkt med... notera att jag bor i Finland! Betalar ca 17500kronor för 4st. BMW styling 95-replikor från nyare 7-serien med Dunlop Sport Maxx 245/40/19 däck färdigt påkrängda och balanserade, så jag kan inte klaga tycker jag. Däcken blev väl ca 2000-2500kronor styck. Listpriset låg på 5500kronor/st. Bemari Tästä ei tuu mitään... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.