|
Sida 6 av 10
|
|
|---|---|
|
En sak som är irriterande på BMW är att när man kör på krokiga småvägar som är asfalterade så när ett av framhjulen åker ned i en ojämnhet så slår det i ratten.Så har det varit på alla beemers jag provat.Det känns lite billigt på en så exlusiv bil som BMW.En teori är att i strävan av att få en styrning med så mycket vägkänsla i ratten som möjligt så får man dessa skakningar i ratten på köpet.Sen är det tråkigt med att dom är så känsliga med däck allra helst när dom är lite bredare.Man får sitta och passa hela tiden när man kör på våra spåriga vägar.Det beror säker på att bmw ska vara körglad och allert som den blir orolig på rak väg. Min bil Länk |
|
|
Hade vibrationer vid 120 km/h men bytte däck från Dunlop till Michelin och problemet försvann. Har för mig att Dunlop-däcken har avhandlats på forumet ang. vibrationer. Jag är också noga med rengöring av anläggningsytan mellan fälg och skiva när jag skiftar däck. /Pelle |
|
| Hade lite vibrationer när jag kom upp i 120km/h klassen. Men när jag drog ur lmm kontakten så försvann det! =/ | |
|
min är nu oxå vibrafri efter att ha bytt ut skitdäck som heter antyre nu sitter det ett par dunlop sp sport istället. Var inte snåla med däcken E 39 kräver maximalt runda däck och det är inte många leverantörer som klarar det gammelyxan |
|
|
på min sitter de rondell y fälgar o jag antar att däcken följt med fälgarna i nått paket pris när tidigare ägaren skaffade dessa. dock inte säker men de är noname däck. När jag hissar upp bilen så däcket är ca 5 mm från marken,rullar på framhjulen (inte ett utan båda) så tar de i på 1 ställe på bägge sidor,höger fram mer änn vänster. Inget glapp på navet utan de är antingen kassa däck eller skeva fälgar... Däcken är dessutom nästan sprillans nya så de känns surt att köpa nya,men de kan bli dyrt att inte göra de heller för att köra runt med vibbar i bilen sliter ju på annat! |
|
| Hur är det egentligen med E60/E61? Har BMW ändrat något i konstruktionen som gör att den är bättre? | |
| Inga vibrationer. Kör på originaldäcken som troligen gått över 6000 mil. Det är Michelin Pilot HX 225/55 R16. | |
|
ingen vibration här heller, dock stor jag mig på vägbuller med sommardäck. med vinterdäcken (friktionsfria Dunlop M3 sport) är det så tyst.... varför sådan skillnad mellan vinter o sommar däck? |
|
|
Har en helt vibrationsfri bil, kör på 235/35-19 fram och 265/30-19 bak, Hankkok K107. Nya däck och fälgar för i år. Enligt min däckkille så beror mkt av vibrationerna i 5-serien, både e39 och e60, på för stort glapp i navcentrum. Ett tips är därför att tejpa navet med vanlig packtejp tills man får en "sugande" passning. Välbalanserade och runda däck är en förutsättning. |
|
| Har vibrationer runt 90 km försvinner när man ökar mera.. kommer från och till. 29000 mil, 525 tds. Helt slut 16" framdäck, jag gissar att det är dessa som gör det och hoppas på att det försvinner när jag byter. | |
|
Mina föräldrar kör med en helt vibrationsfri E39, bilen körs under sommaren på bridgestone däck och under vintern på Gislaved SoftFrost. Samtliga däck är 15" stora och av standard dimension. Bilen har rullat 16 000 mil. __ Bilblogg: Länk |
|
| Jag äger en av dom problemfria. | |
|
Jag fick problem med billiga koreanska däck av märket "antyre", men med nya Bf Goodrich 235/40-18 så försvann alla problem ... sen så rekommenderar jag alla att balansera om däcken efter ca 200 mils körning om man har monterat på nya däck. Eftersom jag har tillgång till en balanseringsmaskin på jobbet så balanserar jag alltid om sommar och vinterdäcken innan användning. ######## # PAJALA # ######## |
|
| Jag har inte märkt av några vibrationer på min 523a som gått 20 000 mil. Föräldrarnas Audi A4 som inte ens gått halva sträckan är avsevärt mycket värre. Och då har jag dessutom 18" fälgar på min... | |
|
Hej Har en e39 från 2000. Började helt plötsligt vibrera runt 100-110. Letade felet överallt men fick tips av en bilmek att rengöra/smörja upp bak bromsarna. Efter detta lill aingrepp helt vibrationsfri. Dave |
|
| Ja här kommer en till då. . . . . .bara för att understryka att långt ifrån 99% av bilarna vibrerar. Årsm. -98, 16000 mil. Inte konstigt att amerikanarnas bilar vibrerar - all deras junkfood gör självklart bilen sned när de sitter i. | |
| Min E39 är numera vibrationsfri sedan jag bytte skivor och belägg fram. Ena skivan var aningens skev och framför allt fanns rostinlägg som gick från skivans rand in mot dess centrum vilket även gav vibrationer vid inbromsning. Detta har nu upphört. | |
| Min blev vibrationsfri efter byte av silent-block. vibrerade tidigare från 110 och uppöver, med sommardäck. | |
|
Min bil är helt vibrationsfri. Enda gången jag har haft vibrationer var när jag hade tappat en vikt på ett av mina vinterdäck. Jag kan dessutom säga att jag aldrig har åkt i en e39 som har haft problem med vibrationer (har åkt i ganska många) så problemet är nog ganska sällsynt. Dock så är det ju oftast så att dom som är missnöjda hörs mest. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
Inga vibrationer upp till 180-190, har ej kört fortare med de. Varken i 523:an eller 525:an. 525:an har däremot dåliga skivor fram, vilket jag byter snart. 523:an fick nya brembo fram, går som en dröm. Mvh: Zoltan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.