|
Sida 4 av 10
|
|
|---|---|
|
Det skulle ha kunnat vara skrivet av mig när jag hade min Volvo 855. Jag funderade i mina suraste ögonblick att fixa till den med en slägga. Som tur var sålde jag den innan något mer behövde repareras och släggan kom fram. Mina BMW:s har jag dock aldrig varit arg på eftersom de varit relativt problemfria och bortsett från vibrationer orsakade av en orund fälg har det varit en match made in heaven. Det är bara att beklaga dina besvär. Mvh Mikael |
|
| quixotic2, ska byta några grejor till på min men om det inte löser problemet kanske du har lust att ställa upp i ett folkrace och köra skiten ur bilarna? Borde vara en annorlunda syn med två nästan nya BMW:s tävlandes mot div. gammla volvos... | |
|
samuel2: Ha, det vore härligt förlösande att få köra ner bilen till ett sådant skick att ingen ens vill köpa den när loppet är över! Om det mot förmodan skulle finnas någon spekulant så är det naturligtvis på sin plats att varna för det rykande vraket. "Ja, visst är det fina bilar, men jag måste ändå berätta att jag har heft en del vibrationer mellan 90-120 km/h som jag inte har kunnat bli av med. Annars är väl allt OK, ja, nu är ju såklart motoblocket spräck och chassit av på mitten också, men det skulle jag inte oroa mig för mycket över om jag var du, vibrationerna däremot, det är värre at fixa". :o) |
|
|
quixotic2 & samuel2 Sälj era bilar direkt! de är nog de bästa, istället för att lägga ner en massa pengar. En bil som man är så frustrerad över kan man aldrig få några "känslor" för igen, även om den blir reparerad. En mekaniker sa till mig att "vibrationer är de värsta fel man kan få på en bil", jag är benägen att hålla med, dessutom brukar de alltid vara besvärligt och omständigt att komma tillrätta med problemet. BMW CS #5139 |
|
|
Ja, den skulle ha varit såld för länge sedan om det inte varit för att jag har någon slags inbyggd spärr som gör att jag inte kan sälja bilar som jag vet att det är fel på!!! :o( Om jag bara fick 100% ordning på den så kunde jag sälja den, men så länge det är fel på den... alternativet är ju att skriva ut i annonsen att den vibrerar lite. Men då läser folk "mycket" och sedan ska de pruta 40.000:-... vilket jag till och från funderat på om det inte skulle vara värt för att bli av med bilen! |
|
|
Byt in biljäveln istället och låt en handlare ta hand om den istället? Det lär bli lättare och billigare för dig... Så får du en ny bil redan i helgen... |
|
| Måste säga att jag har en MYCKET vibrationsfri E39... Men som fram o bakvagn ser ut, så är det väl en tidsfråga bara hehe | |
|
Kan meddela att även jag nu har en vibrationsfri bil. Det enda som krävdes för att få bort de absolut sista vibrationerna var att plocka ner och putsa upp bromsok och bromsskivor. Förmodligen så hade det slitits loss rost som samlats i någon av kylkanalerna på frambromsarna, när jag pillade bort detta och slipade av övrig rost, så... perfekt. I mitt tycke är det totalt vansinnigt att en sådan skitgrej ska kunna förorsaka kännbara vibrationer i bilen. Vansinnigt! Bromsskivorna i övrigt är superfina. Vibrationerna satt i alla fall inte bara i dessa, det var mycket annat som hjälpte på vägen. Kul att veta att hela bilen är i nyskick i chassit i alla fall, kan inte vara många E39 som har fått samtliga 20 stag och bussningar bytta under en tvåveckorsperiod. Nåja, nu när den är perfekt ska jag i alla fall sälja den. Har ingen lust att ha den kvar längre, bullrig och tråkig att köra. Ska satsa pengarna i en riktigt fin Mercedes W140 istället. |
|
|
Bara Goa Vibbar i min 540 ///Göran Min bil Länk |
|
|
quixotic2, GRATTIS måste kännas underbart! Var ute och körde på motorvägen idag och under en mycket kort period runt 150 försvann alla vibbar och man förstår att det måste vara en skön bil att köra med när den funkar! Synd att du inte bor närmare Skåne så kunde man ju få åka med en sväng! |
|
|
min är vibrationsfri när jag har mina org 17" BBS splittfälgar på(vinter) men idag åkte sommarsulorna på,18" rondell Y fälgar o mellan 80-90 finns de vibrationer i bilen,sedan efter 90 försvinner de helt även om jag ligger i 200 o bromsar ner till 100 så känns ingenting. Men kör jag i 90 så kommer de.... Ska testa att balansera däcken på bilen,hjälper inte de får jag väll gå till nån som kan rikta fälgarna(vart?,gärna i blekinge) däcken har 8-9 mm kvar dvs nästan nya! |
|
|
min fd 523a va helt vibratonsfri. Den va tystare o mjukare i gången än en ny 9-5 aero . Nästan bättre en farsan Merca E klass. -05 oxå. förutom då jag körde med en krokig fälg ett litet tag Servostyrimimgem va dock onormalt trög. Fick aldrig ordning på det riktigt |
|
| Hade inga som helst vibrationer på BMWn har sålt den och åker nu Cheva tahoe med mycket vibrationer. | |
| Inga vibrationer... | |
|
Även jag har kommit fram till vad som är problemet nu... Det var däcken som inte håller måttet... Yokohama däck kör jag på nu som tydligen inte var riktigt runda... Dom har testat dom i en spinn-maskin på en däckfirma och konstaterat detta... Blev lovad en vibbfri bil om jag köpte michelindäck... Om itne så skulle ha byta däck på min bil tills den blev lugn... Känns ju skönt att det inte var nåt annat... Så samuel2.. be dom köra däcken i en spinn-maskin. Tydligen duger bara de bästa däcken åt e39 och synnerhet då kombin,.. |
|
|
Min E39 Touring vibrerar kraftigt i bakvagnen i 110 km/h +/- 5km/h i övriga hastigheter märks det iaf inte. Det känns som bilen hoppar lite upp och ner precis som om hjulen skulle vara lite ovala Har bytt bakvagnsbussningarna samt provat med 3 olika uppsättingar hjul utan bättring så nu antar jag att det bara är kardanen kvar, vad tror ni ? |
|
| Ägde en 523iat mellan 8500mil till 13200mil som var helt vibrations fri. Rullade runt på 18" hälften av tiden. | |
kjellh |
hej näääää har en 98 523 aut , inga vibar där inte |
|
Har varit vibfri, men nu har det kommt vid bromsning. Lätt inbromsning från ung 70-60 och nedåt. Inte megamycket, men det darrar lite lätt i ratten och märks. Bromsar jag hårdare så försvinner det. Tips? *BAWORAK* |
|
| Min e39a är helt vibrationsfri, ändå har den 33000mil på mätaren | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.