|
Sida 2 av 10
|
|
|---|---|
| Inga vibrationer efter tjugo tusen mil och inga bussningar utbytta enligt förre ägaren. | |
| hade vibrationer innan silentbussningarna byttes,sen har det funkar kanon... | |
|
Har inga vibrationer alls i min 525-01, snart 17000 mil. Inte heller i min förra 540-96 som hade rullat 20000 mil! E-39 Skitbil? Nix!! Mvh |
|
|
Jag har en vibrationsfri! (än så länge) Blogg:M3Länk |
|
|
Min plånbok vibrerar varje gång jag ser en BMW 5serie, räknas det? (Vill ha en M5 nu!) |
|
| Min e vibbfri också både med 17" 19" inga bekymmer alls.tycker själv att det är en helskön bil. | |
| Känns skönt att höra att en E39 KAN vara vibrationsfri! Då är det väl bara att forsätta och felsöka! | |
| Min är helt vibbfri, både med 16" vinter och 18" sommar. 23000 landsvägsmil på original M-chassie, bytte dock pendelstagen fram "för skojs skull", hade inga symptom. | |
|
Bägge mina 530:s den ena -01 och den andra -03 bägge med M-pkt var helt vibbfria. -01 hade 16' på vintern och 17' på sommaren -03 hade 16' på vintern och 18' på sommaren. Alla fälgar var BMW original och däcken balanserades varje säsong innan dom sattes på bilen. Det enda som märktes var lite ståplattor på 18' när man kört hårt och stannade snabbt, men dessa försvann efter nån kilometer. Alltså, inga vibbar!! Eller jo, bara schyssta vibbar från hela upplevelsen att köra BMW :-) Niklas Fransosen |
|
Phille B |
min är helt vibbfri, både med dåliga 15"d-däck och med 18" sommar...gått 16500mil, kan absolut inte hålla med om att det är en skitbil..snarare en kannbil med tanke på ålder och pris. ..Äntligen Bmw igen!!.. |
|
Inga vibrationer på min nuvarande bil. På min förra fanns det vibrationer som upphörde efter reparation av en orund fälg. Mvh Mikael |
|
Na 752 F11 520 xd -15
F11 520d -11 (såld) E34 535 -90 (renoveras) 523i -99 E61 520d 08 (såld) E34 518 -95 rostfri! E34 520 nr 2 (reserv) E34 520 -90 (såld) E34 525 -92 Sladdbarnet (Schrott) |
japp,,, 14800 mil HELT vibrationsfri i däck och drivlina vredstein vinterdäck, använda en vinter följde med vid köp nya tjing-tjong sommar däck som satt på vid köpet ståplattor?? = jajamän!! bilen stabil som en laserstråle i alla hastigheter :) |
| Man önskar man ägde någon av de 32 st vibb fria E39 i Sverige :) ! | |
|
samuel2: Haha, ja, det kan man verkligen säga! Trodde knappt att det kunde finnas så många vibrationsfria efter att ha läst om nästan bara skakmaskiner i flera veckor. Jag ska göra ett sista försök att få min bil vibrationsfri genom att byta silentblocken, om inte det fungerar kursar jag iväg den på Blocket för en spottstyver. Det finns en övre gräns för hur mycket skit man är beredd att ta från en bil, den är mycket snart nådd. Hasso: Nja, att säga att bussningarna var helt slut var kanske en överdrift, men de var definitivt inte i sådant skick som jag vill ha dem. Förmodligen har de slitits ut i förtid på grund av mysterievibrationerna från resten av bilen. Trodde ett tag att bilen var smälld, men icke, har haft en karosskille som synat den i sömmarna och han har inte kunnat hitta minsta skavank. Om inte priset hade varit så helrätt hade jag aldrig köpt den här bilen, jag gillar ju inte ens E39! Nu visade det sig att man fick betala i efterhand istället... allt ska tydligen betalas, på något sätt. |
|
|
Fyller väl på med ytterligare en vibrationsfri E39 tillhörande min mor. En 528-97 utan något bytt i framvagnen (förutom bromsar då) sedan ny. Den har egentligen inte haft några fel att tala om överhuvudtaget så att E39 skulle vara en problembil känner jag inte igen alls. Mvh Johan |
|
|
Köpte min E39a T för en vecka sen, min tredje bmw, det är den stabilaste och tystaste bilen på motorvägen och vanliga vägar, även i höga hastigheter. Med stabil och tyst menar jag även fri från "vibrationer". För om de slår o vibrerar så kan man ju inte njuta något som e bra. Min nya pärla hade vibrationer, pga skivor o ett gammalt bak däck....nu e de bra som fan!! Har haft stora problem med två tidigare bilar...göra långa historier korta, har det berott på däck eller fälg!! Speciellt så här års klagas de på vibrationer, jag kan tänka mig att det ofta beror på för gammla vinterdäck. Ett vinterdäck tappar nära häften av sitt kvalité så att säga, efter 4 säsonger bara i vissa fall. Och således blir de ju små bulor, v-formad slit yta osv, ovala däck är nog vanligare än man tror. Lika så gäller alu-fälgar av billigare art. Tro det eller ej, brukar köpa mina däck på nätet, farsan kränger på dessa åt mig på sitt jobb, och i de fall jag köpt michelin, brukar balansering inte behövas, körde ca 3000mil med en passat diesel i sommras, med obalanserade michelin primacy, var i istanbull en runda och vände oxå ;) |
|
|
Inga vibrationer i min heller 523 -99 M-chassie. |
|
|
Hej Jag har inte heller några vibrationsproblem med min. Hade i somras men det berodde på bromsskivorna bak som var helt kass. Frasse |
|
|
Inga vibrationer... Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk |
|
| Köpte min i helgen och har inte kännt en endaste vibration är en 530 iA -02 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.