AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
809

Dags att uppgradera Bromsarna 320i?

Visa användare
105
Björnbårg
320i M-sport
Har precis monterat ner originalbromsarna på 320i -95 och letar efter renoverade/bättre dito.

Jag har ingen koll så jag tänkte höra vad som är att föredra? renovera oken och nya orginalskivor?

Passar M3 e36 bromsar direkt på 320? eller finns det eftermarknadsbromsar som någon rekomenderar, som inte kostar en halv förmögenhet?

Alla tipps och råd uppskattas!
Mvh Jon
Visa användare
105
Björnbårg
320i M-sport
Ingen som vet?
kl
160
klipen
325 e30 -88/328 turbo
318 e46 -98
har du kollat denna sida Länk billiga uppgraderings bromsar, slitsade skivor hårdare belägg. fast iofs rätt dyrt om man ska bytta alla 4, om man nu har det..=P men ananrs billigt kostar julika mycket att köpa nya orginal.
vet tyvärr inte om m3 bromsar passar direkt på 320..=S

Visa användare
105
Björnbårg
320i M-sport
tack klipen! det verkar onekligen intresant.
kl
160
klipen
325 e30 -88/328 turbo
318 e46 -98
absolut, tänkte själv köpa sådana när ekonomin tillåter..^^
funderar även på sänkningssatsen med 4 gasben och fjädrar som sänker 35mm det e väl´digt billigt, undrar bara om kvaliten stämmer..=P
vore kul o kolla om någon annan har provat dessa för priserna e verkligen hel rätt.
Visa användare
105
Björnbårg
320i M-sport
Kan meddela at jag beställt GEM Ferodo skivor och belägg, ej kommit dock.
Klippen; kikade på G&M, Supersport coilovers för ca 6000, låter för bra för att vara just BRA... skeptisk men kan ju inte påstå sig helt ointreserad.

Ingen som har erfarenhet av dessa produkter? Länk

H
Jon
kl
160
klipen
325 e30 -88/328 turbo
318 e46 -98
okej uppdatera gärna när grejerna har kommit o provkörts funderar på att köpa ett broms kit, dämpare och mycket annat bilen gav up tidigare än räknat så står nu i garaget på fyra ben, så vinter renoveringn blev sommar renovering.

mvh kim

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.