AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
914

Ska köpa m5 e34...

do
641
dobo
BMW 640 GC n55 mhd steg 2+
Är sugen som fan på en m5 e34 som jag en gång hade och ångrar stort att jag sålde. Helst 3,8:an och helst daytonaviolett men inget krav. Mycket utrustning är trevligt. Det viktigast är skicket samt att den inte har rullat så långt då den kommer ha en låååång och förhoppningsvis trevlig framtid med mig. Nån från ap som ska sälja sin men inte lagt ut annonsen än kanske????

Annars blir det från tyskland och dessa ligger hett till, vad sägs???

Länk

Länk

Nån som kan översätta tyskan och nån som känner till nåt angående firmorna dom står på och nån som vet någon firma i stockholms trakten som man kan ta hjälp av vid själva importen?

Tack på förhand!
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Den första går bort. Känns skum.....

Den andra ser onekligen fräsch ut. Dock är det fel backspeglar på den. Kan vara en varningssignal.
Visa användare
41
YocaL
320i Limo [E36] -91
Denhär översätter hjälpligt.
Länk

Tänkte förresten på det, stolarna i den första bilen, var det nåt bmw gjorde, eller det gjort i efterhand?
Kane: Nr2 behöver inte alls ha "fel" backspeglar, det var lite si-o-så med brytdatum...

Av dessa 2 hade jag valt nr 1 iaf, för de pengarna man begär för nr 2 borde man kan hitta en hyffsat fin "95a"...
do
641
dobo
Håller lite med dig Dawwe angående priset men den verkar ju vara i ett fint skick. Hur är det med speglarna fanns dom redan på 93:orna, tycker nästan jag bara har sett dom på 94:orna. Reflexerna vid stötfångarna ala s40 stuk på nr 1 däremot är sk-t fula. Kan det vara individual inredning på nr 1?
Bil nr2 är en 92: a uttagen 93 = rätt speglar, årsmodellskiftet 92-93 skedde sent, alla 20Jahre är byggda i okt-92 och dom är 92: or så efter dom i okt har jag för mig 93: orna kom, om den är toppen fin så är det en bra affär OM man är ute efter just en toppenfin M5 3,8, det är dyrt att serva/reppa M5: or.

Bil nr1 är stylad, den har US-sidoljus i stötfångarlister något som kostar ca 2500kr för alla delar fram/bak så vill man inte ha det kan man tjäna pengar på att sälja delarna = inget problem, angående inredningen ta chassinumret och dra ut en utrustningslista då får man reda på om klädseln är Individual eller eftermontage.

Den första bilen behöver undersökas noggrant, är den okej? Medan bil 2 ser sällsynt fin ut, så frågan är vad man är ute efter?

Stephan

do
641
dobo
Nr1 verkar ha borrade bromsskivor om man kollar noga....
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Båda är -92:or! Hellre en väldigt fin '92 med lågt miltal än en hyfsat fin '95!

Stötfångaren fram på nr.2 ser ut att vara omlackerad.

Nr.1 kan vet jag inte om jag tror på mätarställningen. Sedan verkar han inte ha så bra koll eftersom han skriver att allt är original M5. Den är ju långt från original! Verkar ha "grejat" runt en del med den bilen.

//Schnitzer

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.