AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.487

Erfarenhet av G&M´s väghållningskit?

To
7
Tobbers
M3 -94
325i -89
Är det någon som har erfarenhet av G&M´s väghållningskit från GE-Motorsport?
Funderar nämligen på att skaffa ett sådant som sänker 60mm runt om, till min 325 -89.
Jag skulle villja veta om det verkligen sänker 60mm och om bilen blir stenhård eller svampmjuk?

Länk

Mvh// Tobbe
go
38
godegården
325 Tds Touring-97
Har inte mätt än hur bra det stämmer men upplever att de funngerar mycket bra. Tycker de blir precis lagom hård. Inga problem att åka i
Inte provat men man får vad man betalar för :) Vad ska bilen användas till? ska den endast se snygg ut så äre bara att köpa. Är det inte 60/40 sänkning? 60/60 låter udda men såg nu "Sänker 60mm runt om" kan bli lite väl lågt i bak. Vad ska du köra för dimension på däck och fälgar?

__
Med Vänliga Hälsningar

Robin Forsberg
To
7
Tobbers
M3 -94
325i -89
En kompis körde 60/60, men då bara med fjädrar, det var riktigt snyggt. Han hade dock 17". Jag kör med 15" och 205/50 däck.
Jag har lamelldiff och fjäderbensstag både fram och bak. Hoppas kunna få en hyffsat potent driftingbil.

Vill alltså att bilen ska bli låg och stenhård...
_L
16
_Laban_
325IK -87
Jag har deras dämpare på min bil. 60/60

Länk
(släng in en röst och komentar när ni ändå är där) hehe =)

Jag märkte stor skillnad på bilen från orginal. Har ju för sig inte kört på bana ännu men det kommer till sommaren och då får vi se hur det pallar.

To
7
Tobbers
M3 -94
325i -89
_Laban_

Är dämparna verkligen monterade på bilden??
Tycker inte den ser speciellt låg ut. Har du mätt å kollat att den verkligen sänker 60mm?

Grym bil i övrigt, ska bli kul å sen när den blir klar...
_L
16
_Laban_
325IK -87
Tyvärr så mätte jag aldrig.. När jag väl fick hem paketet så tog det inte lång tid innan det var på! Om man jämför med orginal så blev den mycket lägre.

go
38
godegården
325 Tds Touring-97
Min blev också bra mycket lägre. Kan mäta. Men har viniterdäcken på
Do
96
DonCorleon1
328 Touring -00 Facelifted - M - Sport
Jag satte på dämpare och fjädrar fram på min e39 touring som skulle sänka 40mm, men det gorde den verkligen inte, max 20mm, men jag mätte heller inte innan.
Jag tycker heller inte att dett blev speciellt hårt att köra med och är helnöjd!
Men jag var ju heller inte ute efter att sänka så mkt eller ha en superhård bil=)

Don
Do
96
DonCorleon1
Nu blir jag tvungen att ändra mig!
Var på min kompis verstad idag och till min stora förvåning så läcker ena dämparen!=((
BLIR SÅ LACK!!
Så nu blir det till att montera av dessa och på med nya ORIGINAL!
Men firman som ålde dem sa att han tog tillbaka dem iaf, men jobbet får jag stå för själv verkar det som.....skitirriterande!!

_L
16
_Laban_
325IK -87
Att de tar tillbaka visar ju bara att de är ett bra företag att ha och göra med.

Det finns ju måndags ex av allt. Jag är fortfarande nöjd med mina!

xe
621
xelerator
325IM TIC -90
328IC -96
man ska helst ha 60/40 sänkning på e30, annars blir de mycket oproportioneligt gällande avståndet mellan däck/skärmkant fram/bak..

nu syftar jag på lite dyrare grejer typ H&R, koni, där man verkligen vet att det blir den sänkningen man beställt...

Laban:
du har inte mtech 1 sidokjolar, utan zender sidokjolar ;).. fram o bak e dock mtech 1
te
303
ted81
BMW M3 E92
doncorleon1: nyu blev jag orolig.... montera dämpare och fjädrar på min e39 touring igår .
hur lång tid tog det innan det började läcka ?

jag hadde läckande sachs dämpare på innan , så även dom dyra kan läcka (dom var iof 3år)
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
"man ska helst ha 60/40 sänkning på e30, annars blir de mycket oproportioneligt gällande avståndet mellan däck/skärmkant fram/bak.."
För min del så är det avståndet helt oviktigt däremot avståndet mellan mark kaross/sparklåda ska vara lika fram o bak så bilen INTE lutar framåt.

Mvh Danne
go
38
godegården
325 Tds Touring-97
Mina funkar utmärkt.
Dom där som läckte var nog ett måndags ex. Har GM på tre bilar. På en av dom är dämparna fyra år gamla
Do
96
DonCorleon1
Nu köpte jag mina dämpare från ett annat företag men jag vet att det är av samma sort som G&M motorsport säljer.
Jag kom inte ens 100 mil på de dämparna.

Killen som jag handlade av sa att han inte sålt så många av dem ca 20st och hade fått tillbaka 2 par!

Men det är ju bara till att hålla tummarna för att de håller!

Lycka till!
go
38
godegården
325 Tds Touring-97
Jag är väldigt nöjd med mina G&M dämpare och fjädrar.
Pen en av bilarna har jag haft dom på i fyra år utan problem. Det var nog ett måndags ex
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.