AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
958

Facelift LED Baklysen E39?

ha
25
hazman
520dA -12
Hej

Undrar bara om de e lätt få tag i led baklysen till min E39a touring, begagnat eller kopior som är bra eller iaf ser ut precis som originalen. Har letat här o där men inte hittat en ända annons! Är det till o öppna plånboken o lämna in bilen på BMW så dom får fixa de, de skulle ha 6000 inkl material o arbete, led baklysen med facelift då. För att som jag har förstått det, så måste man göra uppdateringar i styrboxen när man byter till LED lysena bak, för annars strular det, har inte riktigt fått grepp om detta problematik, har hört så många tyvärr för mig lite luddiga svar (inte här på forumet),

så vad gäller egentligen när man vill byta till angeleyes fram o led lampor bak...vill facelifta med andra ord =)

Och fram då, har har jag skaffat ett par facelift lampor inkl xenon lampor och styrdon, angel eyes...och i och med jag har xenon original på bilen, så kanske jag behöver nya kontakter för p-lysen och blinkers. Har läst nånstans att denna kabelsats skall finnas på bmw, men här i växjö kunde de inte hjälpa mig med dessa kontakter. Nån som kanske har köpt samma kabelsats för framlysena och kanske kan ge mig ett artikel nr kanske???

Har en 523iAT -99

tack på förhand mvh
Jag skulle nog hört med annan BMW-handlare, adpaterkablar finns helt klart. Säkert kan nån annan komma in och svara som redan har köpt osv.
Ang. LED-bakljus: Eftersom dessa bl.a belastar mycket mindre än vanliga glödlampor så måste man göra lite modifiering för att slippa byta ljusmodul (LKM), annar får man varning för trasig lampa osv.
Det finns beskrivet under mektipset Generellt om elsystem mm.

FP
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Om du köperfacelift bakljusen direkt från en Hella återförsäljare så ska det ingå effektmotståndsenheter till bakljusen för att lura Ljusmodulen,
I satsen från BMW ingår en ny ljusmodul som måste programeras för att fungera. Så första alternativet är smidigast borde väl finns till touring också?, Finns även de som byggt egna effektmoståndsenheter.

///MVH Hasso
Länk
sw
570
swunge
BMW 320i Touring -03/2
BMW 525i Sedan -88/7
BMW 327 Turbo -88
BMW 323i -86
Autoexperten har adapterkablarna till framlysena till en billig peng!
ha
25
hazman
520dA -12
Tack för svaren boys!
Skall handla in grejerna nu i veckan!

mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.