|
|
|
|---|---|
|
Hej! Ska lacka om bilen i vår, mest för att fixa rosten, även för att få hela bilen lite finare. Men jag hittade idag när jag spolade av bilen att andra skärmen fram också börja få lite "rostbubblor" och därför funderar på att byta hela skärmarna istället för att laga rosten. Men vad kostar dessa? Någon som vet ungefär? Alltså framskärmar till en E36 coupe (-94) Sitter med helgens första grogg i handen, därmed inte i skick att åka till någon återförsäljare (och ingen är knappast öppen heller). Men ofta finns det någon som sitter på denna information, så skulle bli väldigt glad om denna ville dela med sig. God fortsättning på helgen! | |
|
En snabb sökning visade att de kostar 2466kr/st på autoexperten och 2090kr/st på mekonomen. På bmw vet jag ej, men troligen inte billigare där. Verkligen dyrt då motsvarande till sedan kostar 660kr! |
|
|
Tack för hjälpen! (,,,och piken ;O) Det lät lite saftigt att det skiljer sån pass mycket mellan coupé och sedan. Hade dt var 660kr st hade det helt klart vart värt att köpa nya, men 2100kr st är åt skogen för mycket. |
|
|
Hum säljer en vänster framskärm till coupé köpt på autoexperten... Tillverkare NOR. Skicka PM om du är intresserad... // MVH Jocke |
|
|
"Jag säljer" skulle det vara :P // MVH Jocke |
|
|
,,,skilnad på vart dem är tillverkade? Läste något förut om passformen skiljer en del om vart dem är tillverkade. Men är det en ny skärm så är det helt klart intresant,, om priset är rätt. Men ska prata med en bekant om vad han ska ha för en skärm! Jag skickar mail/pm om det när jag har druckit klart och frågat om priser! |
|
| mixim: Jag tittade lite inne på din blogg eller vad det var,,, där har du skrivit "M-Lister runt omkring byte" 1600kr,,,, till min coupé kostade dessa 3200kr, så undrar om du har tittat rätt (det är ju fram skärm, dörr och bakskärm, totalt 6delar)? Jag var in och frågade om dessa för några veckor sedan, så är rätt så uppdaterad på den prisfrågan. | |
| Jag har köpt lister - M runtom till min 328:a dvs. 6 delar och jag betalade inte mer än 1700:- för allt, men då monterade jag själv. Skall tilläggas att jag köpte original BMW lister på BMW i sundsvall. | |
|
e dom inte "större" på en m3? dom passar väll inte i skåran i karossen Mvh: Rabiat Körstil (Team FF Survival) |
|
|
ExHonda, det är så att rätt många BMW-säljare har sålt allt runtom styckvis beställt. Det är många som inte vet att man kan beställa det som ett paket! för 1600kr... Snubben här i malmö erkände att han råkat sälja de löst rätt många gånger tills för något år sedan när han fick reda på paketet.... Kommer inte ihåg om lister till fram och bakfångare ingick... // MVH Jocke |
|
|
Låter bra! När jag var hos återförsäljaren så letade han styckvis, alltså alla artikelnr var för sig och kom fram till ca 3200kr. Men då ska jag säga till om att dt bör finnas ett paket för ca 1600kr, så får han leta reda på det. M-listerna är bredare än orginalen, vilket iaf jag tycker är mycket snyggare. Men sitter det en "skåra" i bilen? Dörren och skärmar är väl släta där listen sitter? |
|
|
Glöm inte att lägga till kostnaden för rostskyddsbehandling innan du lackerar om du köper skärmarna separat. Råkade ut för en liknande rostbubblor på min 318 för några år sedan strax efter det att rostskyddsgarantin gått ut. Kostade då, inkl moms, ca 500kr för att rostskyddsbehandla en separat "karossdel". |
|
| Funderade just på om dem lösa skärmarna är galvade eller inte. För om dem inte är det, så är det värt att leta efter en begagnad rostfri skärm för att få en galvad sådan. Får göra en grundligare undersökning av det när det drar ihop sig för lakering. | |
|
kompisen har en 316 coupe e36 jag vet inte om det finns en skåra i dörren men i själva karossen efter dörren så e det en skåra, vi hade oxå tänkt sätta dit m3 lister runt om. men började undra om det funkar tackvare skåran.. Mvh: Rabiat Körstil (Team FF Survival) |
|
|
finnen, aaa skåran finns oavsett! // MVH Jocke |
|
|
Lyfter en gammal tråd då jag ev. åker på skärmbyte på en e36 cupé. Någon som har koll på pris hos bmw? Men tänkte på en annan sak då jag ialf ska till och bygga lekbil, finns det plast/glasfiberskärmar till e36 cupé? Om någon som har koll på pris? |
|
| Finns på stylingkompaniets sida. Under beg, övrigt eller liknade för 800kr. Kanske värt att kolla upp? | |
| Någon som vet hur man demonterar framskärmarna på en coupe 325..?? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.